Безумията в градския транспорт в Пловдив продължават. За това сигнализираха читатели на TrafficNews, които са установили нередности при движението на автобус. В единият сигнал до медията ни е изпратен водач от градския транспорт, който говори по телефона, докато шофира.

Използването на телефон по време на шофиране е забранено от закона и е наказуемо. За говорене по телефона се отнемат и 8 контролни точки. Регистрационният номер на превозното средство е „РВ 4692 СР”, добавят още читателите ни.

„Шофьорът говори по мобилния си телефон, пренебрегва всички останали участници в движението и поверения му автобус от бял цвят, е станал сиво-черен като стандартът му е Euro 6. При движение опушва яко и всичко става в черни сажди”, споделят те.

Всички автобуси на градския транспорт трябва да са с категоризация с най-високата екологична категория „Евро 6”. Това означава да отделят и най-малко емисии на въглероден диоксид в околната среда. Видно от клипа, цялата задна част на автобуса е в сажди, което изключва варианта за регенерация на ДПФ в градски условия. Защитата на качеството на въздуха и намаляването на емисиите на парникови газове е приоритет за Европейската комисия по екологията. 

Понастоящем са въведени норми за емисии за лекотоварни автомобили (леки автомобили, микробуси) и тежкотоварни превозни средства (камиони, автобуси) и за извън пътни мобилни машини. Комисията също така насърчава технологичното развитие, за да помогне за опазването на околната среда и за намаляване на замърсяването на въздуха.

Напоследък все повече се говори за европейските стандарти Евро 5 и Евро 6 или Euro 5 и Euro 6. Нормите са, за да се ограничат вредните емисии, изхвърляни в атмосферата от автомобилите. Европейската комисия по екология приема стандартите от Евро 1 до Евро 6. Целта на тези стандарти е да се принудят производителите на автомобили да създават все по-екологично чисти двигатели, които да не замърсяват околната среда.

Проблемът с опазването на околната среда става все по-тежък, а замърсяването все по-осезаемо за всички нас.