
Пътуването в пловдивските таксита през последно време се превърна в истински сървайвър. И то с неприятна тръпка, сравнимо единствено с времето прекарано в маршрутка, но за удоволствието да си тет-а-тет с таксиметровия шофьор плащаш доста повече. Самият опит да извикаш кола, прилича повече на игра "тука има - тука нема", а шансът да се добереш до такси е със същия процент вероятност като този за печалба от националната лотария. Може би дори по-малък.
Налага се да звъним на няколко компании, докато получим шанса да попаднем на свободен автомобил. После идва чакането, което в повечето случаи се разминава с казаните от диспечерката „3-4” минути или просто за всеки случай трябва да си ги умножим по три, за да добием реална представа за това след колко време ще дойде очакваната кола. И накрая идва истинското приключение – возенето в стар и мръсен автомобил. Изключения, разбира се има, и то не едно или две, но на фона на общата картина те някак си бледнеят.
Всеки има поне по една история за неприятно возене в такси, която в течение на времето се е превърнала в комична– „беше надул кючеци и пееше в колата”, „през цялото време пушеше и гледаше клипове на телефона си”, „не спря да псува и през целия път ми разказваше абсурдни истории”,”миришеше на пот и ми се развика като се опитах да отворя вратата” и още много други.
Тенденцията е, че таксита в Пловдив намаляват, колите са все по-стари, а съвсем скоро и най-редовните клиенти ще предпочетат автобусите!
От къде идва проблемът?
Не един и два фактора определят сегашното състояние на такситата под тепетата. Като започнем от ремонтите, преминем през кратките разстояния в града и ниски тарифи и продължим с организацията във фирмите.
Всички шофьори в града псуват организацията на движението в момента – удължените срокове за ремонти на главни булеварди, блокираните централни улици, дупките и разбира се, задръстването. А сега си представете какво е да си таксиметров шофьор в този разкопан град. Определено ежедневното шофиране по улиците разваля автомобила и изнервя водача.
Самите превозвачи също виждат, че има проблем. Като си обясняват ситуацията с ниските тарифи. В момента максималният праг е 1,25 лева дневна и 1,45 нощна тарифа, а минималните тарифи са 65 ст. дневна и 75 ст. нощна тарифа. Според шофьорите обаче реалната цена е 1,30 лева на километър. И към това добавяме, че в Пловдив разстоянията не са като в Ню Йорк. "Най-любимият" курс от шофьорите е „вътрешния”, т.е. само в квартала. Често пловдивчани си викат кола само за няколко пресечки и броят до последната стотинка – дори и на апарата да показва 1.05 лева. В този случай таксито излиза колкото автобус и печалбата на шофьора е никаква. И така шофьорите като чуят за „вътрешен” курс и просто не приемат заявка, ще имате повече късмет да си повикате автомобил ако пътувате от Кършияка до Остромила или най-добре до Асеновград.
Не на последно място стои и въпросът с организацията в самите таксиметрови фирми. Реално погледнато фирмата е просто един ефир. Диспечарките приемат обажданията, предават на шофьорите, а те се оправят сами. От тях зависи поддръжката и ремонта на автомобила и всички останали разходи, които имат ежедневно. Често цари неразбиране между диспечарката и шофьора - той й казал 10 минути, тя предала 3, за да не изгуби клиент и накрая го отнася потребителят, който виси в студа в очакване на такси, което е повикал, защото бърза.
Към всичко това трябва да добавим и лошите метрологични условия и час пик. И в двата случая възможността да си намериш кола се свежда до минимум. Щом завали, броят на таксиметровите автомобили в града намалява, клиентите се увеличават и услугата става мираж.
Още от категорията
Виж всички
Камион се запали, затвориха движението край Хасково СНИМКИ

МВР обяви младо момиче за национално издирване

Военноморските сили унищожиха надводен дрон край Варна
Акценти
Виж всички




Почина холивудската легенда Робърт Редфорд



Ученик от Хасково извади оръжие и стреля в класната стая
