На 1 февруари големите търговски центрове и фитнес зали официално получиха разрешение да отворят вратите си за посетители. Сериозни намаления, сезонни разпродажби и хора с пълни торби, това бе картинката в пловдивските молове.

Репортер на TrafficNews посети Mall Plovdiv Plaza и Mall Markovo Tepe, за да се увери от първо лице какви са новите мерки, които трябва служителите да съблюдават и какво е текучеството на клиенти.

Разбираме, че в действителност потребителският интерес е голям, паркингите са пълни с коли, а по всички етажи има клиенти. Всички магазини работят, изключения прави частта за хранене, където клиентите имат право само да закупят храна, без да я консумират на място. Центрове за игра и лунапаркове не работят, но пък фитнес залите са отворени – отново при спазване на рестриктивни мерки.

По отношение спазване на мерките се забелязва, че всички служители и потребители носят маските си правилно, поставени над носа. Охранител на входа раздава маски за тези, които нямат на разположение. Големи скупчвания няма.

„Ние не диктуваме правилата, а се съобразяваме с тези, които се спускат отгоре. Честно да кажа, тази обстановка изисква усилена гъвкавост от всички страни. Трябва да сме гъвкави и по отношение и на наемателите, и на потребителите“ , споделя мениджърът на Mall Plovdiv Plaza Александрина Янева.

Тя коментира, че моловете са били затворени точно 132 дни, или половин календарна година. Този период е бил тежък за много брандове и техните служители. Въпреки трудната ситуация обаче няма нито един напуснал обект, напротив – отварят шест нови.

„Социалната дистанция дойде в повече на много хора и в момента те са зажаднели за подобен тип забавления. Вярвам, че можем да оборим твърдението, че моловете са център на зараза. Да се надяваме, че оттук насетне единственото, с което ще се наложи да се съобразяваме, са вече познатите мерки“, коментира Александрина Янева.

За да се гарантира спазването на противоепидемични мерки, забелязваме, че на всеки етаж има по няколко охранители, съблюдаващи за дистанция и носене на маски.

Димитър Петров−отговорник охрана, споделя, че забелязва хората сами да проявяват необходимата отговорност. При неспазване има установен ред, но към момента всичко е под контрол.

Големият капацитет на мола позволява и допускането на по-голям брой хора, без това да бъде за сметка на дистанцията.

„Единствената новост в мерките е контрол по отношение възрастта на посетителите. Когато се усъмним, че някой е под 18 години и не е с придрежител, изискваме личен документ, за да проверим. Вече имаше такива случаи на деца, които не можем да допуснем“, коментира Петров.

Основен интерес на потребителите представляват магазините за облекла и обувки, част от които в момента предоставят големи намаления. Етажът с храните не се радваше особено на внимание от клиентите.  

Същата е обстановката в Mall Markovo Tepe. 

„Посещаемостта е нормална спрямо ситуацията. Най-голям интерес има към модните магазини. Каквото зависи от нас, ние сме го направили. Насърчаваме посетителите ни да бъдат ангажирани към мерките, защото отговорността трябва да бъде споделена“, коментира Ивелина Начева, специалист Маркетинг и реклама.

За да осигурят необходимата безопасност, има инсталирана вентилационна система, която опреснява въздуха. Добре познатите мерки за дезинфекция, дистанция и употреба на маски са налице, установи наш репортер. Охраната следи за спазване на мерките.

 „Ние инвестирахме сериозни средства , за да можем да спазваме стриктно мерките. Смятам, че моловете всъщност са едно от най-безопасните места предвид всички ресурси, вложени за предпазване. Вярвам, че поетапно нещата ще влязат в нормални темпове, нo за целта хората трябва да си възвърнат доверието в нас“, добави Ивелина Начева.

Репортер на TrafficNews се допита и до потребителите. Някои от тях споделят, че този тип развлечение много им е липсвало, други са на противоположно мнение. Всички заемат позицията, че разпоредбите за носене на маски се спазват стриктно, но в магазините, в които има голями разпродажби, купувачите забравят да се съобразяват с дистанцията и се налага контрол от страна на служителите.