Прекратиха конкурса за директори в още четири образователни институции в област Пловдив. Това стана ясно от решение на комисията по подбор, публикувано на сайта на РУО. Кастингът е спрян за Основно училище "Христо Г. Данов" в село Розино, Средно училище "Иван Вазов" в Сопот, Основно училище "Св.св. Кирил и Методий" в Костиево и Основно училище "Св.св. Кирил и Методий" в Дълбок извор. Причината е, че в законовия срок за подаване на документи за участие за въпросните училища интерес е проявил само по един кандидат. Това на практика елиминира възможността за конкурентноспособност.
Последните са били уведомени с писмо от РУО, като само един от тях е обжалвал решението – кандидатът за сопотското училище „Иван Вазов“. Жалбата му обаче не е била уважена от комисията.
Припомняме, че преди дни РУО-Пловдив прекрати конкурса за нови директори в други четири училища в града и областта. Това бяха Професионалната гимназия по селско стопанство в Куклен, ОУ „Петър Бонев“ в Перущища и ПГ по лозарство и винарство „Христо Ботев“ в Перущица, както и Професионалната гимназия по машиностроене в Пловдив. Директорското кресло там не беше привлякло нито един кандидат.
Така образователните институции, за които ще се търсят нови ръководства, останат 25. Допуснатите кандидати са 35, като на тях предстои да се прехвърлят към следващия етап от конкурса – явяване на писмен изпит. Той ще се проведе утре /3 септември/ в аулата на Аграрен университет.
На място ще присъстват членовете на комисията, която след промените в Наредба 16 включва включва трима представители на РУО, определени от началника Иванка Киркова, представител на Община Пловдив, определен от кмета, както и представител на обществения съвет на съответното училище.Тогава ще бъде изтеглен и вариантът на изпита, генериран и изпратен от просветното министерство и еднакъв за цялата страна. Той ще съдържа 50 въпроса (тип мултипъл чойс), а времето за решаването му ще бъде 70 минути.
Успешно справилите се със задачите, ще имат шанс да се явят на следващия етап – устно беседване с представяне на лична концепцията за развитие на образователна институция, за която кандидатства. Заедно с нея на самия изпит ще трябва да реши и два конкретни казуса. За да се избегне субективният елемент в МОН са разработени казуси, които ще бъдат предоставени на РУО, базирани на реални ситуации.