В Пловдив ще има държавна автогара. Тя ще бъде на автобусното пространство пред Централната железопътна гара. До това се стига след като някои превозвачи отказват да спират на трите частни автогари в града заради високи цени. Други пък редуцираха транспорта до близките и отдалечените от Пловдив населени места. Така има дори общини без връзка с областния град.
Средната цена за влизане на автобус в автогара в Пловдив в момента е 11 лв, което затруднява много превозвачи и те редуцират броя на рейсовете по линиите. Така освен от бранша, потърпевши са и хората от отдалечените от града места.
"Една автогара смятам, че ще свърши страшно хубава работа, защото по този начин цената на услугата може да падне и съответно качеството да се подобри", каза пред БНТ Павел Михайлов, кмет на община „Родопи“.
След поредицата от жалби и сигнали на граждани и кметове областният управител инициира създаването на държавна автогара. Тя ще е на мястото на сега съществуващата автогара, която железопътната компания придоби след прекратяване на концесията на Централна гара.
"В момента очакваме до края на месец януари тази държавна автогара да получи лиценз и вече да може да осъществява своята дейност. Да не е само от един доставчик, така че да създадем по-добра конкурентна среда в град Пловдив сред превозвачите", увери Илия Зюмбилев, областен управител на Пловдив.
Още една автогара в Пловдив изглежда ще е необходима, тъй като от частния собственик на автогара „ЮГ“ – „Хебросбус“ вече заявиха намеренията си да я затворят и продадат терена, а трафикът да бъде разпределен между другите им две автогари – „Север“ и „Родопи“.