Доброволци посетиха днес дома на 82-годишната Стефанка Генова от Пловдив. Специално за празника Игнажден младите хора зарадваха пенсионерката с хранителен пакет и компания. Възрастната жена е била учителка по музика, няма деца и живее сама. Има племенници, които понякога я посещават, но в повечето случаи се оправя сама. През последните години обаче е трудно подвижна и има нужда от помощ. Посещението на баба Стефана е част от кампанията „SOS! Час внимание!” от проекта „Мобилни социални екипи”.
Пенсионерката бе изключително щастлива, че домът й не е празен дори за час и има с кого да си поговори.
„Радвам се, че имам добри хора в дома си точно на Игнажден, надявам се така да ми върви и годината. Щастлива съм, че ме посещават, и то неведнъж, а вече няколко пъти. Често ми се обаждат и по телефона”, разказва баба Стефана.
82-годишната жена е една от многото пенсионери в Пловдив, които са включени в проекта „Мобилни социални екипи”. Доброволци редовно я посещават в дома й, измерват кръвното и кръвната захар, а в случай на нужда мобилен екип й купува лекарства, храна или и осигурява превоз до лечебно заведение.
Днес бе посетен дома и на 85-годишната Венета Матеева, жената също живее сама от години. Загубила е съпруга и дъщеря си и е първа група инвалид. Тя разказа на доброволците за младините си и се зарадва, че е имала на кого да сподели моменти от живота си.
В проекта участие взимат Община Пловдив, БЧК, УМБАЛ „Свети Георги” и компания Трафик.
Подобен проект вече е реализиран в малките населени места около Пловдив, съвместно между БЧК и компания „Трафик”, но за първи път в областен град стартира такава услуга. Община Пловдив е първата голяма община, която се ангажира да приложи модела.
За програмата може да се кандидатства по няколко начина. Обособен е кол център, който ще бъде на разположение на гражданите 24 часа в денонощието. В социалната приемна на БЧК, в социалните служби на Община Пловдив и районните кметства желаещите да се включат в програмата могат да получат цялата необходима информация.
Всеки от потребителите ще има непрекъсната връзка с денонощния кол център. Сътрудници ще се обаждат на потребителите поне два пъти седмично, за да следят тяхното състояние. По график ще се закупуват изписаните лекарства от личния лекар. Също така ще се доставят и хранителни продукти при заявка. Самотните хора ще бъдат посещавани от социални асистенти, а доброволци ще ги придружават при разходка или у дома. Ще се организират посещения при личен лекар, а при нужда и бърз достъп до лечебно заведение.
В специалните мобилни екипи ще има обучен човек, който може да прецени дали някой трябва да бъде транспортиран по най-бързия начин до болница. Като партньор в проекта, УМБАЛ „Св. Георги” осигурява обслужване с приоритет на потребителите при пристигането им в Спешния център.
Още от категорията
Баща потроши училищен автобус, скарал се с шофьора