„Системата се справи в тази трудна ситуация, но трябва да ни остави амбицията за подобряване на метода“, така министърът на образованието Красимир Вълчев оцени онлайн обучението у нас, въведено заради пандемията.

Той коментира факта, че има  голям процент отпадне на ученици, точно в този гимназиален етап. Най-често отпадането е след 7-8 клас.  Голяма част от тези ученици не се явяват на матурите и не желаят на продължат образуванието си.

„Над 50 000 деца учат в училищата по линия за преодоляване на образователни трудности. Най-често това се случва на двора на открито и се набляга на български език и математика. От 80 до 120 часа е този вид обучение“, заяви министърът пред БТВ.

Той отговори и на въпрос относно новият изпитен метод след 7 клас – интегрални тестове. Според новата система изпитът няма да бъде само с два предмета, а с общо 7. Това притеснява родителите, които смятат че децата им не получават необходимите знания само в класните стаи и трябва децата да посещават частни уроци. В такъв случай, ако до сега децата са ходили на частни уроци по два предмета, трябва ли сега да плащат за общо 7?

„Имаме и такива примери, при които деца влизат в елитни училища без частни уроци но няколко са проблемите. Първият е недостигът на часове, затова трябва да се учи извън учебните часове. Затова и сега правим облекчаване на учебните програми, за да има повече време за упражнение. Ако едно дете не ходи на частни уроци, може би няма да иде в най-доброто училище, а в такова, което съответства на неговите възможности. Това няма нищо лошо и не значи, че той няма да стане успешен човек“, каза министърът.