Въвеждането на „Зелена зона“ в Пловдив има за цел да облекчи трафика и паркирането. Това стана ясно по време на днешното заседание на Общинската комисия по безопасност на движението по пътищата. Заместник-кметът по транспорт и председател на комисията Тодор Чонов запозна присъстващите с основните идеи в проекта, който вече се разработва и предстои широко обществено обсъждане.

Той обясни, че новата зона за платено паркиране ще е около десет пъти по- голяма в сравнение със сега съществуващата „Синя зона“. Предвижда се на север тя да достига до бул. „Дунав“, на юг – до бул. „Александър Стамболийски“, на запад – до ул. „Царевец“, на изток – до бул. „Източен“. Това стана ясно по време на днешното заседание на Общинската комисия по безопасност на движението по пътищата.

„Мярката е наложителна за облекчаване на трафика, подобряване на паркирането и освобождаването на пространства по улиците. Предвиждаме двойно по-ниски цени спрямо тези в „Синя зона“, както за домуващите, така и за паркиращите. На всички входове на града предстои да изградим буферни паркинги, където влизащите в Пловдив да оставят колите си. Очакваме намаляването на автомобилния натиск да рефлектира положително и върху безопасността на движението“, категоричен е Тодор Чонов.

Сред заложените нови мерки е въвеждането на „Синя зона“ в квартал „Капана“.

От Пътна полиция предложиха да се обособят места, откъдето да тръгват всички организирани ученически пътувания. Сега това става директно от училищата, което създава рискове за безопасността на децата, а и още повече натоварва трафика. По повдигнатия въпрос ще се търси решение съвместно с Регионалното управление на образованието.

Продължават дейността си междуведомствените работни групи в шестте района на Пловдив, които обследват конфликтните места по пътищата и предлагат конкретни решения. Миналата година Експертният съвет към комисията е провел шест заседания, на които са разгледани 70 писма, жалби, заявления и предложения от граждани, кметствата и районните управление на МВР, свързани с подобряване на безопасността на движението.

Вследствие на системния анализ и оценка на състоянието на пътната инфраструктура ОП „Организация и контрол на транспорта“ е изпълнило десетки конкретни препоръки. Директорът на общинското предприятие инж. Пламен Вълков отчете, че е възстановена хоризонталната пътна маркировка на всички пешеходни пътеки, подадени от работните групи по райони, освежени са и 514 пешеходни пътеки пред детски и учебни заведения.

По уличната мрежа е положена 4900 кв. м пътна маркировка с маркировъчна боя на акрилатна основа, 820 кв. м – термопластик, 1720 кв. м – студен шприц пластик. Запълнени са пукнатини на 54 629 линейни метра пътни настилки. С 30 броя повече спрямо 2018 г. са осветените пешеходни пътеки и сега те са 81, а на 27 кръстовища е изградено цялостно осветление. Монтирани са 100 нови пътни знаци за пешеходни пътеки, а на 9 особено невралгични места са поставени и светодиодни знаци.

Пред входове на училища и детски градини са монтирани 320 оградни пана, а за обезопасяването на велоалеи – 190 ограничители тип „кабар“. Цветното покритие и пътната маркировка на велоалеите също са възстановени. Директорът на „Организация и контрол на транспорта“ посочи още редица изпълнени дейности, като открои надграждането на системата за видеонаблюдение, която обхваща вече 24 кръстовища.

Заместник-кметът Тодор Чонов подчерта, че от края на декември до момента на 9 проблемни кръстовища е оптимизирана организацията на движение. Облекчен е десният завой, на много места е премахнат защитеният ляв завой, променени са циклограмите на светофарни уредби. След въвеждането на еднопосочно движение в карето между ул. „Богомил“, ул. „Цар Асен“, бул. „Христо Ботев“ и бул. „Източен“ работата продължава и в съседната градска зона.

Снимка: Табела в София