1500 лева глоба отнесе известна пицария в Пловдив. Актът е съставен след проверка от страна на Комисията по защита на потребителя. В заведението, намиращо се в Кършияка влезли двама служители от ведомството. Те поръчали салата Айсберг с риба тон за 5.50лева, картофи със сирене за 4.00лева, айрян  за 1.20лева,  за които бил издаден касов бон. В менюто на пицария Лозана обаче инспекторите не видели за артикулите и в частност пиците да са вписани грамажи. Още нещо направило впечатление на служителите на КЗП – никъде в заведението не била поставена табела за категоризацията на пицарията, както се изисква по наредбата на Закона по туризма.

Започната била проверка, извикан бил и управителя на обекта. При изискване на категоризация, такава не била представена. Освен това е било констатирани, че в менютата е записано само малка 31(см), средна (36см) , голяма семейна (46см.), но ни е съответния грамаж на пиците.

Спрямо фирмата били съставени два констативни протокола, които обаче мениджърът отказал да подпише. След месец на дружеството, стопанисващо пицария Лозана, били връчени две наказателни постановления – за 500 и за 1100 лева.

Санкцията веднага била атакувана в Районен съд. Пред магистратите била подадена молба, че се касае за маловажен случай, а наказанието неправомерно и незаконосъобразно. Дружеството оспорва факта, че актовете не са били подписани от управителят, което ги прави незаконни.

Съдът обаче не уважи щенията на управата. Според магистратите се касае за сериозно нарушение на наредбите на Закона за търговията, което не се явява маловажен случай. Що се касае до липсата на подпис от страна на мениджърът, съдът смята, че това не е аргумент за липса на доказателства за настъпили нарушения.

Санкцията обаче е била частично изменена. Законът предвижда административната глоба за липса на категоризация от 1000 до 10 хиляди лева. В случая това е първо нарушение на фирмата, което се наказва с минимална глоба. Поради това наказателното постановление е изменено, като санкцията е намалена със 100 лева.