„Следва да се направи Околовръстното на Пловдив. Минахме го цялото и спрях да покажа тапата от Скобелева майка. Трябва да се направи, за да поеме тази икономика и тези заводи, иначе ще блокират града Изключително важно е да направим и новия лъч от Скобелева майка”, каза Бойко Борисов на последното си посещение в Пловдив.
Кога обаче можем да очакваме старта на дейностите по новия лъч на Околовръстното?
Всички индикации сочат, че реалните дейности по връзката между Скобелева майка и Асеновградско шосе, ще започнат след края на цялата реконструкция на пътя Пловдив – Асеновград. Там остават да се изградят локалите и останалите кръгови, които не са в първоначалния проект. В момента върви обществена поръчка за над 18 млн. лева за избор на изпълнител. На нея се е явила само една фирма, очаквано това е – „ИСА - 2000”, която извърши всички дейности по трасето. Така до месец цялата процедура може да бъде завършена и да започне проектирането, а след това и изграждането на пътните платна. Общо с трите пуснати поръчки сумата за пътя мина 55 млн. лева. Очакванията са целия път – с локалите и кръговите кръстовища да бъде напълно готов до края на 2019 година.
Вероятно дотогава ще бъде изготвено техническото задание за новия лъч на Околовръстното. Още през ноември миналата година Община Пловдив и АПИ подписаха споразумение за втория етап от реализацията на пътен възел „Скобелева майка”. Идейната разработката се изготвя от проектантите, имащи договор с АПИ. Ако всички процедури бъдат реализирани до края на годината, то строителството можеше да започне в началото на 2020-а.
Новият лъч на Околовръстното ще направи липсващата връзка между Скобелева майка и южния обход на града. По предварителни оценки цената на новия лъч в едната лента ще струва около 7 милиона лева за 6 км участък.
Трасето ще свързва Родопите с магистрала „Тракия”. Там трябва да бъде направен и път, който да стигне до летище Пловдив през улица „Недялка Шилева” в „Тракия”.
С изграждането на лъча на практика огромна част от транзитния трафик, който минава през Пловдив, ще се пренасочи по него. Това важи за направленията от АМ „Тракия” към Родопите, а дори и тежкотоварните превозни средства към Митницата.
В същото време премиерът заяви, че е наложително да се изгради ново Околовръстно шосе на Пловдив, иначе градът ще се затапи. Той обясни, че ще трябват около 20 млн. лева на възел, а реалните дейности по удвояването ще започнат след пътя Пловдив – Асеновград и новата връзка от Скобелева майка.
Още от категорията
Съдийската колегия на ВСС предложи да стартира нова процедура за председател на ВАС