Община Пловдив получи отговори на един от големите въпроси след обявяването на фалит на „Лафка маркет”. Фирмата е собственик на 100% от капитала на компанията „Елиза 1999”, която е концесионер от пловдивските спирки.

През февруари от компанията заявиха,че спират оперативната си дейност, а това застраши поддръжката на 314 заслона в Пловдив, които са отговорност на компанията.  От „Елиза 1999” са се свързали с Община Пловдив, като са заявили, че ще продължат ангажиментите си към поддържането на спирките.  Така концесията засега няма да бъде разваляна.

По този начин фирмата запазва и правото си да сложи до 90 павилиона до спирките в Пловдив, а в близост да няма други обекти, които да ползват общинско място.

Първата концесия в Пловдив бе подписана през 2003 година. Тогава градските власти и пловдивчани чакаха с години концесионерът да изпълни своето инвестиционно намерение. През това време спирките в Пловдив бяха  разбити и в доста неугледен вид. 

Фирмата "Елиза 1999" бе купена от „Лафка Маркет“, през 2012, като на следващата година бе подписан анекс с Община Пловдив, който удължи договора за 20 години. Ангажиментът бе да се поставят 314 заслона и те да се поддържат, като срещу това от компанията ще плаща 71 хил. евро годишно и ще имат право да сложат до 90 павилиона.

През септември 2019-а Общинският съвет в Пловдив прие и допълнителното споразумение, с което концесионерът заяви, че е изпълнил своята инвестиционна програма в размер на 5,8 млн. лева, включително и таксите. На практика концесионерът е изпълнил всичките си ангажименти, откъм инвестиционната програма и е предал спирките. Това означава, че тя трябва да подменя счупените елементи по спирките, както и да плаща концесионната такса. Досега те са платили изцяло всички задължения, като следващата вноска трябва да бъде чак през 2021 година.