Бизнесменът Румен Рончев, чието име се забърка в редица скандали, е на път да загуби бизнесът си за стотици хиляди. Частен съдебен изпълнител е конфискувал част от камионите му и дори същите са обявени за публична продан с цена надхвърляща 272 хиляди лева, научи TrafficNews.
14 полуремаркета и 7 влекача са пуснати в сайта на ЧСИ-тата, като от 20 февруари е започната процедурата по поучаване на офертите, която ще продължи до 30 март. Частният съдебен изпълнител е започнал процедура по изпълнителен лист, след влязло в сила решение на Окръжен съд – Пловдив, като това е първа публична продан на движимото имущество на Рончев.
Причината да се изземат превозните средства, основен доход на транспортния бос, е натрупано задължение към кредитори и бизнес партньори. Наши източници разказаха, че преди две седмици със специален транспорт, ТИР-вете са били репатрирани от двора на дружеството, намиращо се в Шекер махала.
Обявените първоначални цени за полуремаркетата варират от 5 до 9 хиляди лева, а на влекачите от 18 до 40 хиляди лева.
Наш репортер направи справка, при която се установи, че в края на месец януари, съдружникът на Румен Рончев – Миглена Каканашева е напуснала бизнеса и е прехвърлила дяловите си вноски обратно на вече бившия си „мъж”.
Припомняме, че точно преди една година дизайнерката от Раковски се сдоби с дялове в двете фирми на Рончев – „Ню Транс Груп” и „Розова долина”, като за последната тя държеше мажоритарния дял. След решение, от 4 февруари тази година Мегз вече не е част от транспортните дружества. И не само.
Преди седмици ви съобщихме, че в края на януари Каканашева сложи край и на любовната им връзка. Тя самата дори публикува разговор между двойката, в който си казват последно сбогом. По думите й, това е станало през декември, когато е било и прехвърлянето на бизнеса.
Интересното обаче е, че само два дни преди да напусне двете фирми, Мегз е подала молба до Окръжен съд за откриване на процедура по несъстоятелност спрямо фирмата „Розова долина”.
Молбата е депозирана на 28 януари тази година. В мотивите си, Каканашева е посочила, че дружеството е неплатежоспособно и дори свръхзадлъжняло. От 1 януари, дружеството е спряло да плаща задълженията си към кредиторите, а именно банка БСК. Финансовата институция е предоставила три пъти заеми през 2017 и 2018 година.
„Розова долина” не е в състояние да изпълни ликвидните си и изискуеми задължения. Към настоящия момент задълженията на дружеството са в огромен размер, като дружеството няма средства да ги погаси”, се казва в част от мотивите към молбата.
Каканашева е приложила и документи за всички задължения, които действително не са в никак малък размер. Само към банките, фирмата дължи близо половин милион, а към доставчиците близо 300 хиляди.
Приложен е и годишният финансов отчет, баланс, както и декларации от банките, че кредитите са предсрочно изискуеми. В молбата е посочено, че още от 2018 година, дружеството е в критично финансово състояние. Разходите са надвишили приходите, постъпили са дългосрочни заеми, но въпреки това задълженията са надвишили прихода.
Още през юни миналата година в транспортния бранш се носеше мълва, че заради сериозни финансови затруднения, контрагенти на Рончев вече са си извадили изпълнителни листове и частни съдебни изпълнители са започнали опис на имуществото. Тогава наш репортер потърси за коментар управителят на двете компании – Мегз. Тя ловко се измъкна от ситуацията, заявявайки, че фирмите са имали проблеми, но „Румен вече е поел юздите и всичко си дойде на мястото”.
Връщайки лентата назад се оказва, че мълвата всъщност е самата истина. Още докато Румен Рончев е бил в ареста, дружествата са претърпели огромни загуби, които са се отразили на цялостната финансова „картина”. Половин година зад решетките са си казали думата върху бизнеса.
Два дни обаче, след депозирането на молбата за несъстоятелност от страна на Мегз до Окръжен съд, Румен Рончев е подал контра такава за отмяна на процедурата. На 30 януари транспортния бос е заявил в писмен вид, че не е бил уведомен за действията на съдружничката му, която своеволно е предприела такова решение.
В молбата за отмяна, Рончев е посочил, че въпреки задълженията към банките, дружеството е в състояние да си погасява вноските към банките и тези към кредиторите.
Той твърди още, че Каканашева не разполага със счетоводните документи на дружеството и дори не е съгласувала с него действията си.
Към този момент Рончев разполага с още две фирми, едната отново занимаваща се с транспорт - „Ню Транс Груп”. Вече година сметките и имуществото на дружеството са запорирани заради задължения към банките. Първият запор е наложен от Про Кредит Банк в края на февруари миналата година. Изискуемата сума, заради която дяловите части на транспортния бос е под запор, е близо 16 хиляди лева. От 18 април 2019 година има такъв и в полза на УниКредит лизинг за сумата от над 11 хиляди лева.
Втората действаща фирма е тази, стопанисваща пазара в Раковски, в която Рончев е в съдружие. Въпреки изнесените данни за влошеното финансово състояние на дружеството „Розова долина”, Рончев е бил забелязан под тепетата с нов джип – Мазерати. В сайтове за продажба на леки автомобили, подобни превозни средства се предлагат за не по-малко от 100 хиляди лева.
Транспортният бос влезе в криминалната хроника в началото на миналата година, когато бе арестуван заедно с Каканашева, заради откраднатия джип на дизайнерката. Роинчев прекара няколко месеца в ареста, а Мегз бе освободена под парична гаранция.
През септември двамата бяха осъдени на условни присъди по обвинението за обсебване. Двамата, заедно с братовчеда на Каканашева, който също бе обвиняем по делото, са сключили споразумение с прокуратурата.
Три години условно с 5 години изпитателен срок получи Румен Рончев, Мегз - 2 години лишаване на свобода с 4 години изпитателен срок.
В момента срещу Каканашева тече разследване за причиняване на ПТП, в която пострада жена.
Още от категорията
Главчев: Споразумението с Украйна не буди притеснения, освен в един аспект – десетгодишния срок