За четири години автоматите за билети в столичните трамваи и тролеи са ощетили пътниците със 70 000 лева. Това е сумата от невъзстановено ресто. Стотици пътници в София всеки ден се сблъскват с този проблем. Трябва да разполат с точно приготвена сума -1  лев и 60 стотинки. В противен случай - получават билет, но не и ресто.

"Гледам винаги да слагам точно, ако нямам и отида при господина за билети, започват забележки", споделя пътник в градския транспорт. 

Системата за таксуване е въведена през 2008 г., когато цената на билета е 1 лв.

Преди 10 години условията за таксуване са били такива. Сега има монети от 2 лв., а тя не може да премине през отвора на касовия апарат. Ако човек има монета от 2 лв.,  трябва да си купи билет от ватмана, не може от касовия апарат.

"Ако се пуснат например 3 монети по 50 ст. и една от  20 ст., което прави 1,70 лв., няма да се върне ресто от 10 ст.'', обяснява друг пътник пред bTV. 

Така за четири години от невъзстановено ресто в автоматите са останалите 70 000 лева.

"Тези спестени пари отиват в касата на дружеството със специални протоколи и се използват за поддръжка на същата система. Този валидатор като се повреди трябва да се купи нов - един такъв валидатор струва 800 евро. Един касов апарат е 1500 евро'', посочват от градския транспорт.  

Пътниците искат час по-скоро модерна система за таксуване и валидиране на билетите, която да не ги ощетява, а и да е по-удобна. Такава система се очаква до се въведе през средата на следващата година.