Световните продажби на таблети ще отбележат съвсем малък ръст през 2015 година. Общото охлаждане на този пазарен сегмент продължава след кипежа му преди две години, посочва в четвъртък компания за анализи на пазара, цитирана от АФП.

IDC (International Data Corporation) очаква, че нарастването на продажбите на таблети ще се увеличи тази година само с 2,1%, което е спад спрямо ръста от 4,4% през 2014 г. През 2013 г. увеличението на продажбите на този продукт бе над 50%.

Смартфоните с голям екран ("фаблети") и лаптопите стават все по-тънки и завземат значителен пазарен дял от този на таблетите.

Андроид на "Гугъл" би трябвало да запази пазарния си дял от 67% през тази година, но IDC очаква спад, който се очаква да достигне 62,9% до 2019 година.

По отношение на дяловете на Айпад на "Епъл", анализите сочат лек спад, но все пак трябва ще разчита на четвърт от продажбите през 2019.

Колкото до "Майкрософт", според IDC делът й ще се увеличи от 5,1% до 14,1 през 2019 година.

"Майкрософт" прави много добри неща в този момент и ние мислим, че пускането на Windows 10 по-късно тази година няма да окаже въздействие (само) върху дела й в пазара на таблети, а върху цялата индустрия", твърди Жан Филип Бушар, директор на изследванията на таблетите в IDC.

"Има интерес към платформа, която може да даде сигурност в работата в няколко размери и типове устройства, и ние мислим, че "Майкрософт" е добре оборудван да осигури част от това търсене", добави той.

TrafficNews.bg