Насред тежките ограничения заради пандемията от COVID-19, мобилността на българските граждани е намаляла най-малко в сравнение със съседните страни, показват данни разпространени от Google.
Данните са от геолокализацията на мобилни устройства и са анонимизирани. Те обхващат периода от 16 февруари до 29 март и са предоставени публично, за да могат правителствата да се информират за реалното положение със спазването на карантинните мерки – твърдят от световния интернет гигант.
Мобилността е разделена на няколко категории – Шопинг и развлечения (Retail & recreation) или посещения в търговски центрове, кафенета, ресторанти, музеи, кина и атракциони; Хранителни стоки и аптеки (Grocery & pharmacy) или посещения в магазини за хранителни стоки, пазари и аптеки; Паркове (Parks) или посещения на паркове, градини и плажове, Обществен транспорт (Transit Stations), Работно място (Workplaces) и Местоживеене (Residential). Данните са обобщени като разлика в проценти на посещаемост спрямо периода преди ограничителните мерки.
Спад с две трети (66%) на посещенията в ресторанти, кина, кафенета, молове и места за развлечение. Над една трета (36%) по-малко посещения на земеделски и фермерски пазари, дрогерии и аптеки.
Изчезнали са повече от половината (58%) от хората, минаващи през автогари, жп гари и метростанции. Близо една трета (29%) по-малко са пътуванията до работното място.
Констатациите за въздействието на т.нар. социално дистанциране са спрямо базов показател за всеки ден от петте седмици от 3 януари до 6 февруари. В съобщението са данни за периода от 16 февруари до 29 март.
В документа има и данни за големи градове и области в България, от които се вижда, че във Варна например през транспортните центрове са минавали едва 26% от обичайното само няколко седмици преди това. Същият е показателят и за заведения, кина и молове в Благоевград, където спадът е със 74%.
Още от категорията
Какво очаква Везни, Скорпион и Стрелец през месец ДЕКЕМВРИ?