
Според специалистите превантивното предлагане на малки порции неверни твърдения на читателите може да помогне за спирането им.
„Невярната информация може да се разпространява и репродуцира като вирус. Идеята ни е да набавим когнитивен репертоар, който да помага на човек да изгради резистентност към нея, така че когато се сблъска с подобен тип твърдения, да е по-малко податлив”, заяви ръководителят на изследването д-р Сандър ван дер Линден.
Проучването било направено като прикрит експеримент, пише Блиц. На повече от 2000 американски граждани били представени две твърдения за глобалното затопляне. Когато им били предложени последователно добре известни и фалшиви факти, много от тях повярвали на лъжите. Когато обаче информацията била комбинирана с дезинформация под формата на предупреждения, фалшивите новини имали по-малко влияние.
По време на президентските избори в САЩ неверните новини, че папата подкрепя Доналд Тръмп, и че Хилари Клинтън продава оръжия на „Ислямска държава”, стигнаха до милиони потребители във „Фейсбук”. По-късно от социалната мрежа обявиха нови мерки за справяне с проблема.
Още от категорията

Дневен хороскоп за 22 май: Лъв-избягвайте инвестициите, предстоящо влюбване за Риби

