В последните две години всички ние бяхме длъжни да прекарваме доста време вкъщи, а това определено се отрази на използването на дигитални устройства, което засили и изтеглянето на приложения, чрез които да се разсейваме от монотонното ежедневие покрай пандемията COVID-19. Проучване показва кои са най-изтегляните приложения от началото на пандемията до момента.

Вижте кои са те:

1. TikTok

Не е изненада, че TikTok е едно от най-изтегляните приложения за 2021 г. До април миналата година приложението е събрало над 2 милиарда изтегляния в световен мащаб. То набра много нови потребители покрай COVID-19. В този период хората бяха по домовете си и прекарваха супер много време на телефоните, търсейки начини да се забавляват, което направи TikTok едно от предпочитаните приложения за разведряване на настроението.

2. Facebook

Facebook беше особено полезен през времето, в което хората искаха да се свържат и да поддържат връзка и постоянно е в топ 10 на приложенията в „Apple App Store” и „Google Play Store”. Според Statista, това са най-популярните приложения в света, базирани на изтегляния. Семейството на Facebook включва: Facebook, Instagram, WhatsApp и Messenger.

3. Instagram

Това е най-популярното приложение за споделяне на снимки и клипове. Instagram е особено полезен, когато става въпрос за маркетинг. Според Statista, марките качват средно 0,7 публикации в социалната платформа всеки ден през 2018 г. Между IGTV , Instagram Lives и Instagram Stories приложението предоставя много възможности на маркетолозите да представят продуктите си на аудиторията. През лятото на 2020 г. Instagram обяви най-новата си функция Reels , която е в пряка конкуренция с TikTok.

4. WhatsApp

Говорейки за поддържане на връзка, значителен брой от приложенията за социален контакт са имали драстично изтегляне през 2021 г. WhatsApp има приблизително 2 милиарда потребители в световен мащаб. Въпреки че WhatsApp може да не е толкова популярен в Съединените щати, той е водещото приложение за съобщения в останалата част на света.

5. Telegram

Друго популярно приложение за съобщения е Telegram. То е безплатно приложение с около 500 милиона активни месечни потребители, което може да се използва за изпращане на снимки, видеоклипове и различни видове документи в допълнение към обикновените съобщения. Той също така дава възможност да се създават групи до 200 000 човека и да се създават както частни, така и обществени групи, към които можете да поканите клиентите си да се присъединят. Това предоставя разнообразни маркетингови възможности, тъй като можете да споделяте изображения и информация за нови продукти или услуги, да предоставяте връзки към целеви страници, да създавате чат бот, за да отговаряте на заявки на клиенти и т.н.

6. Моj

Редица китайски приложения, като TikTok са забранени в Индия, така че други са създадени, за да запълнят празнотата. Moj е чудесен пример за това. Той позволява на потребителите да правят кратки видеоклипове до 15 секунди и да добавят различни ефекти, за да ги персонализират. Неговият прост потребителски интерфейс улеснява взаимодействието на хората чрез коментари, харесвания, споделяния и т.н. Това приложение е сравнително ново, което дебютира през юли 2020 г. и бързо събира милиони потребители. То има над 80 милиона активни месечни последователи, които прекарват средно 34 минути в приложението всеки ден.

7. Zoom

Това приложение, заедно с няколко приложения за видеоконферентна връзка, определено бяха едни от най-успешните приложения за изминалата година. През април 2020 г. Zoom отчита над 300 милиона ежедневни участници и включва 38 милиона изтегляния само през януари 2021 г. Този бум е пряко свързан с кризата COVID-19, тъй като много потребители по целия свят трябваше да продължат да работят от вкъщи. Zoom позволява на потребителите да провеждат видео разговори за бизнес или да поддържат връзка с близките си.

8. Snapchat

Snapchat е изтеглян над 200 милиона пъти и е особено популярен сред хора на възраст до 34 години, особено в Съединените щати. Snapchat може да се използва както за забавление, така и за бизнес.

9. Messenger

Подобно на WhatsApp и самият Messenger е друг сериозен ударен фаворит за приложения. За разлика от WhatsApp, Messenger е много популярен в САЩ и се очаква да достигне 2,4 милиарда потребители през 2021 г. Подобно на много други приложения в този списък, Messenger може да се използва ефективно както за лична, така и за професионална комуникация. Независимо дали споделяте снимки с приятели или споделяте нов продукт или услуга с последователи, това приложение ви позволява да достигнете до аудиторията си бързо и лесно.

10. MX TakaTak

Подобно на Moj, MX TakaTak е друго приложение за споделяне на видео, което ви позволява да създавате свои собствени видеоклипове, да виждате тенденциите в даден момент и да търсите видеоклипове по теми, които ви интересуват. Въпреки че това приложение се използва предимно в Индия, то поддържа съдържание на английски език, което дава възможност на международните марки и влиятелни лица да се включат. Той също така има около 10 милиона ежедневни потребители и около 45 милиона месечни потребители.