
За повечето от водачите на моторни превозни средства не е тайна, че двигателите с турбокомпресори е добре да се оставят да поработят малко на празен ход след дълго пътуване. Но знаете ли, че това правило е добре да се спазва и при атмосферни мотори?
Работата е там, че когато моторът се изгаси веднага след дълго пътуване, спира и работата на водната помпа. Така ключови детайли от агрегата спират да се охлаждат. Понякога прегряването може да доведе до нагар в горивните камери - явление, което влияе отрицателно на ресурса на мотора, пише Дунав мост.
Има и още една причина, която не е толкова съществена, но много специалисти я отбелязват като такава. Веднага след изключване на двигателя, реле-регулаторът спира да действа, но генераторът, който се задвижва от вала, продължава още малко своята работа. Това може да доведе до проблеми с електрониката на колата.
Препоръките са след дълго пътуване, когато моторът е работил продължително време на високи обороти, независимо дали е с турбокомпресор или не е, да се остави да поработи на място за минута-две.
Още от категорията

Кога преминаваме към лятно часово време?

Вижте как да изчислите числото на поколението

Кои са храните, които ни карат да гладуваме повече?
Акценти

Назначиха нов главен инженер на община Пловдив

Заведение в пловдивски мол отнесе сериозна глоба от КЗП

Земетресение в Пазарджишко


Черен дим се стели над Кършияка

Пребиха дежурните метеоролози на връх Мургаш


