Свързаният с Китай гигант в бързата мода Shein съди конкурента си Temu, твърдейки, че той е откраднал дизайни на модния сайт и е изградил империята си, използвайки фалшификати, нарушаване на интелектуалната собственост и измами, съобщава CNBC.

Искът, подаден пред федерален съд във Вашингтон, бива отправен, докато самата Shein отхвърля подобни обвинения от множество марки и независими артисти, включително Levi Strauss и H&M.

В жалбата си Shein твърди, че Temu, собственост на PDD Holdings, само се „представя“ за легитимен онлайн пазар, тъй като насърчава продавачите да крадат дизайни на други марки и след това им пречи да премахват продукти от платформата, дори след като са признали нарушение.

„Temu привлича потребителите в САЩ да изтеглят и използват мобилното му приложение с обещания за изключително ниски цени. Но Temu не печели от продажбата на тези продукти, които са на толкова ниски цени, че Temu трябва да субсидира всяка продажба, губейки пари при всяка трансакция“, се казва в жалбата.

„Само насърчавайки своите продавачи да нарушават правата на интелектуална собственост на други и да продават фалшиви или нестандартни стоки, Temu може да се надява да минимизира огромните загуби, които субсидира“, се казва още в делото.

Борещите се един с друг онлайн търговци превзеха индустрията на дребно със своите изключително евтини продукти и способността си да реагират на тенденциите много по-бързо от установените си конкуренти. Междувременно обаче и двете компании привлякоха планини от критики, свързани с трудовите им практики, връзките с китайското правителство и предполагаемото им използване на дизайни на други марки.

Докато двете компании се борят за пазарен дял, те се обръщат към съда, обвинявайки се взаимно в поредица от скандални твърдения. Миналата година Temu съди Shein за опасения, свързани с авторските права, и твърдения, че използва „сплашване на доставчици в мафиотски стил“, за да ги принуди да сключват споразумения за ексклузивност.

В жалбата на Shein компанията обвинява Temu в „нагло“ незаконно поведение. В нея се казва, че най-малко един от служителите на Temu е откраднал „ценни търговски тайни“, които идентифицират най-продаваните продукти на Shein, заедно с вътрешна информация за цените, за да помогнат на съперника в усилията му да се конкурира по-добре.

Shein стига дотам да твърди, че Temu фалшиво се е представял за Shein в социалната медия X в опит „погрешно да насочи клиентите от платформата Shein към платформата Temu“.

Жалбата включва екранна снимка на реклама на Google, спонсорирана от Temu, която показва Shein в заглавието, но уеб адресът е на Temu.

„За да измами допълнително потребителите, Temu инструктира своите платени инфлуенсъри в социалните медии да твърдят невярно, че продуктите на Temu, които често са фалшификати на продукти на Shein, са по-евтини и с по-високо качество от оригиналните стоки на Shein“, се казва в жалбата. „Temu полага големи усилия, за да имитира Shein, включително чрез кражба на ресурси, служители и доставчици от Shein“.

Жалбата на Shein от 80 страници включва повече от десет примера за дрехи и дизайни, за които се твърди, че Temu е откраднал.

Компанията иска от съда да се произнесе в нейна полза и да издаде заповед, която да забрани на Temu да използва поверителна информация на Shein, наред с други искания.

Temu не е отговорила веднага на искането на CNBC за коментар.