Трейлърът на първото анимационно фентъзи, представящо българските митове и легенди, може да бъде гледан в глобалната мрежа. В деня на световната му премиера започна и кампанията „Национално предизвикателство Един милион: Да направим българския сериал „Златната ябълка” световно събитие”.

Целта на акцията е да информира българите в страната и чужбина, че трейлърът на първия епизод от бъдещия сериал вече е в YouTube, да ги мотивира да го гледат и споделят с приятели. Стремежът е да бъдат достигнати 1 000 000 гледания, които да го превърнат в световно събитие. 

Авторите на сериала са вдъхновени от идеята да пресъздадат българската идентичност със съвременни дигитални технологии и да я популяризират по целия свят.

Вече три години група млади аниматори със световен опит, обединени в студио „Змей", работят по създаването на първата българска фентъзи анимация по фолклорни мотиви - „Златната ябълка". Резултатът от усилията им вече направи световната си премиера.

Бъдещата анимационна поредица „Златната ябълка" (The Golden Apple) не е преразказ на известната народна приказка за тримата братя и златната ябълка, а авторски приключенски сериал.Стъпвайки върху народни мотиви и легенди, анимационният проект показва България в положителна светлина. Визуалният стил и музиката на сериала ще включват традиционни и адаптирани фолклорни мотиви, разказва Webcafe.

Историята проследява пътя на 14-годишната Вихра, която е дете на Вулкан Змей и търси златната ябълка, за да спаси дома си и да възстанови древен мирен договор между хората и духовете на планините.

Самата ябълка е легендарен артефакт, който изпълнява желания и обикновено се появява по веднъж на век. По време на пътешествието си Вихра е съпътствана от самодивата Пакостина (Тина) и кукерите Бран и Влад - двама братя на 16 и 14 години, които търсят по свои причини златната ябълка.

Българската митология е екзотична за всеки средностатистически западноевропейски зрител. И това вече дава заявка за успех на идеята за рисуван филм.

Румен Петков е известен с работата си по анимациите, излъчвани по Catoon Network из цял свят „Джони Браво" и „Лабораторията на Декстър". Именно той е сред първите, които се запознават с идеята на Димитър Петров и дават критичните си забележки към проекта, който по-късно е пренаписан и доразвит.

Самият Димитър има професионален опит с изграждането на анимационни образи. Работил е в Cartoon Network в Лондон по „Невероятният свят на Гъмбол". След два сезона в Cartoon Network работата по „Златната ябълка" го поглъща така, че да зареже всичко и да се върне в България.

Сред тях е и Светла Радивоева, която е главен дизайнер на проекта и автор на визията на главната героиня Вихра. Въпреки че Димитър го премълчава, Радивоева вече е позната на българската аудитория с работата по световна анимация - „Замръзналото кралство".

В екипа освен българи има и една белгийка - дизайнерът Емили Тимерманс.  Музиката е на „Балкански" и „Диви гласове", които според Димитър са съвсем подходящи за филмова музика. Засега Милица Гладнишка и Момчил Степанов пък са изявили желание да озвучават герои в сериала.

 Целият екип работи на доброволни начала, като инвестира време и усилия в проекта, защото за тях той е кауза. 

TrafficNews.bg