След 13 месеца на скандали и ребрандиране на социалната мрежа, Facebook бе обявена за най-лошата компания на 2021 г. в проучване на Yahoo Finance.
По традиция финансовата платформа всяка година избира най-добрата компания, като този път това е Microsoft. През 2021 г. обаче Yahoo Finance излъчва и най-лошата компания на годината – позиция, която Facebook, вече позната като Meta, грабва с лекота. В анкетата, проведена сред повече от 1000 души, Facebook получава повече от половината гласове, изпреварвайки с много китайската компания за е-търговия Alibaba.
Сред причините за антинаградата са проблеми, свързани с цензурата и защитата на личните данни във Facebook, както и влиянието на Instagram върху психическото здраве. Ето защо не е учудващо, че Facebook стартира процеса на ребрандиране като Meta. Целта е новото име да съответства на създаването на изцяло цифров дигитален свят, наречен Metaverse. Критиците на компанията видяха в това опит за замазване на положението и циничен ход встрани от общественото полезрение.
Най-новата битка, която Facebook води, е с Apple относно промените в iOS, които правят по-трудно проследяването на потребителите в приложения и сайтове. Според Facebook тази политика ще нарани малкия бизнес, който разчита на рекламата, за да привлича нови клиенти. Нещо повече, самият Марк Зукърбърг обяви, че неубедителните финансови резултати на Facebook през последното тримесечие са резултат частично от новите ограничения на Apple.