В началото на ноември за пръв път в България стартира кампанията на глобалното движение Movember, чиято цел е да провокира общественото внимание към един от най-сериозните проблеми на мъжкото здраве – рака на простатата.
Името на движението идва от съчетанието на две английски думи (mo – жаргон за мустаци, и November – месец ноември).
Месец ноември е посветен на информационна кампания и кампания за набиране на средства за научни изследвания на болестта, пише fashiontheories. За популяризиране на инициативата от Movember призоват всички мъже да си пуснат мустаци и да се включат в публични дискусии на здравна тема.
„Кампанията има две страни – сериозна и забавна. Забавната част е да си пуснеш мустак, да го поддържаш и да биеш на очи. Сериозната страна обаче е да накараме мъжете да обръщат по-голямо внимание на своето здраве”, каза Илиян Стоянов, един от организаторите на кампанията.
Movember България кани всички привърженици на идеята да харесат страницата в социалната мрежа и да присъстват на партито при старта на кампанията.
През целия месец ноември участниците ще могат да качват нови снимки на сайта и страницата в социалната мрежа на Movember, за да видят всички как растат техните мустаци и да се стимулира съревнованието между тях. Мо-сестрите (техни съпруги и приятелки), както и всички останали, които подкрепят каузата, ще могат в знак на солидарност да носят през ноември знака на кампанията (стилизирани мустаци).
За Movember
Автори на световната инициатива са трима приятели от Мелбърн, Австралия, които през 2003 г. решават да заострят вниманието на обществото към две пренебрегвани опасности, които дебнат по-силния пол – рака на простатата и депресията. През 2011 г. Movember обедини над 850 000 участници от целия свят и събра дарения на стойност 126.3 милиона долара.
TrafficNews.bg