
През последните години много домашни любимци спечелиха доверието и възхищението на потребителите в социалните мрежи със своите сладки и неподправени характери – и според науката, вече са дори по-популярни от хората, пише glasnews.bg.
Все повече така наречени „петфлуенсъри“ – домашни животни с лични профили в социалните мрежи, управлявани от техните стопани – се превръщат в истински звезди, като някои от тях дори реализират внушителни приходи.
Може би най-известният пример е Нала Кет – смеска между сиамска и таби котка, която има 4.5 милиона последователи в Instagram и е натрупала състояние от приблизително 80 милиона долара чрез спонсорства с марки – от котешка храна до мобилни игри.
Но защо животните са толкова популярни?
Според проучване на Университета в Стратклайд, отговорът е прост: доверие. Изследването, публикувано в Journal of Advertising Research, разглежда ефекта на животински препоръки в реклами, сравнявайки фалшиви реклами с участието на домашни любимци и хора. Резултатите показват, че животните последователно превъзхождат хората по потребителска привлекателност.
Проучването подчертава и друг важен фактор – „инфлуенсърска умора“, причинена от нарастващото количество спонсорирано съдържание, създавано от хора. Все по-често човешките инфлуенсъри се възприемат негативно, особено когато потребителите усещат, че те рекламират продукти, в които не вярват – само заради заплащането.
Животните, от своя страна, не проявяват завист, ревност, елитизъм или материализъм – и точно това ги прави по-истински. Марките вече разпознават тази стойност.
„Петфлуенсърите имат предимства пред човешките инфлуенсъри в социалните медии. Докато убедителността при хората идва от това, че са близки до последователите или вдъхновяващи, животните се възприемат като по-автентични и искрени,“ казва авторката на изследването и маркетингов изследовател Лора Лаверту.
„Те са просто животни – нямат скрити мотиви. Не идват с багажа или скандалите, които понякога следват хората-инфлуенсъри, и затова изглеждат по-достоверни.“
Освен това, доверието към домашните любимци зависи и от склонността на хората да им приписват човешки черти (антропоморфизъм), което често ги прави още по-надеждни в очите на потребителите.
В комбинация с фокус върху настоящето – без дългосрочни очаквания и задни мисли – някои хора са по-лесно повлияни от петфлуенсъри, отколкото от реални личности в социалните мрежи.
Още от категорията

Дневен хороскоп за 13 април: Овен - направете компромиси, Телец - нуждаете се от повече почивка

Днес празнуват дами, които носят ангелско име
