Водещи онлайн магазини в България изпитват сериозни проблеми от момента на обявяване на рекламната си кампания „Черен петък”. Според анализ на уеб компанията СтудиоУеб причините за това са основно в неподготвеност на инфраструктурата за огромния трафик.
Онлайн магазинът на ТехноМаркет например изпитва сериозни затруднения, като системата се срива още в четвъртък и дава грешка с надпис HTTP Error 503 Service Unavailable. В официален коментар във Facebook страницата си от магазина заявиха, че се извиняват от създалата се нередност.
Сайтът на магазин „Зора“ също е недостъпен в продължение на часове. Сходна е ситуацията с онлайн магазина на PCStore, като в момента сайтът не може да се зареди. Според експертите на СтудиоУеб причината е в капацитета на ползвания от компанията споделен хостинг, който не позволява толкова голям обем трафик и посетители. Технически погледаното, на споделения сървър има разположени минимум 1000 сайта и е невъзможно да мине кампания с толкова добри първоначални прогнози като Black Friday, поясняват специалистите.
Онлайн магазинът на Technopolis също се сблъсква с проблеми. В момента там има специална статична страница, която рекламира кампанията, а по-рано се появяваше съобщение за грешка, че страницата не е достъпна.
Очаква се две трети от хората на възраст между 18 и 34 години да започнат празничното пазаруване днес. Данните се потвърждават и от проучване на американския търговец Hhgregg, според което 63% от представителите на родените през 80-те ще пазаруват усърдно по време на Черния петък, докато това ще направят само 40% от по-старото поколение, родените между 60-те и 70-те.
TrafficNews.bg