Веригата за бързо хранене "Макдоналдс" пуска бургери с месо на радстителна основа от Beyond Meat в 28 ресторанта през следващата седмица. Решението за подобна стъпка бе взето след като основните конкуренти на веригата заложиха на нарастващата популярност на алтернативно месо на растителна основа.

Акциите на Beyond Meat, които почти са утроили стойността си от пускането на компанията на фондовия пазар през май, нараснаха с около 10% в предпазарната търговия, докато тези на "Макдоналдс" се запазиха без промяна.

Най-голямата световна верига за бургери се присъединява към Tim Hortons, KFC и Dunkin' Brands с пускането на бургери с месо на растителна основа, използвайки продукти на Beyond Meat.

"Макдоналдс" вече продава бургери с месо на растителна основа в Германия и Израел в партньорство с Nestle, която също е на път да пусне своя Awesome Burger в обекти за търговия на дребно и ресторанти в САЩ.

През април Nestle стартира своя растителен Incredible Burger под марката Garden Gourmet в няколко европейски страни. Същия месец Mакдоналдс започна да продава „Big Vegan TS” в своите 1500 ресторанта в Германия.

Сандвичът с алтернативно месо ще се казва PLT (съкращение от plant, lettuce and tomato -от англ. - растение, маруля и домат). Той няма изкуствени оцветители, аромати или консерванти и ще се продава на цена от 6,49 долара плюс данък в 28 ресторанта в югозападен Онтарио, Канада, от понеделник.