Ранди Лубин си спомня точния момент, в който животът му се превърна в импровизиран мюзикъл. 35-годишният дизайнер на игри от Сан Франциско никога не е пеел, дори под душа или сам в колата. По молба на жена си той изпълняваше кидуш, еврейска молитва, която се пее всяка седмица по време на Шабат, но това е всичко. „Пеенето не беше нещо, което търсех или в което намирах голяма радост“, каза ми Лубин.
Виждането на сина му Курио за първи път променя всичко. „Спомням си, че просто бях преизпълнен с любов към него, а също и просто усещането, че изглежда толкова крехък“, каза Лубин. В интензивното отделение за новородени, докато се възхищаваше на малките ръчички на бебето, Лубин започна да пее: „Мънички пръстчета и пръстчета на краката / О, Курио, толкова те обичаме.“ Тези текстове – нерепетирани, сладки, искрени – станаха началото на музикалното пробуждане на новия баща. Сега неговите оригинални мелодии осигуряват саундтрак към много аспекти от домашния живот: „Sleepy Boy“ за време за дрямка, „Get You Clean“ за измиване и винаги актуалната „Mr. Машина за акане.“
Пеенето на измислени песни може да бъде активна и богата част от домашния живот и една обща отправна точка е началото на родителството. Но хората не просто изнасят серенада на бебетата си; домашни любимци или дори растения също могат да станат нищо неподозираща публика. На пръв поглед тези песни са малко повече от глупости – внезапни, творчески диви мелодии, които изпадат от хората, докато взаимодействат с малките същества, за които се грижат. Но те също така предлагат на болногледачите и зависимите лица смислен начин за комуникация, когато само говорът е ограничаващ.
Тази музикална връзка започва с това как говорим с малките. Полагащите грижи в различни култури често взаимодействат интуитивно с малки деца, използвайки „ parentese “, стил на реч, който привлича вниманието на бебето с по-висок тон, повече повторения, удължени звуци и вариации на интонацията като влакче в увеселителен парк. Той насърчава изучаването на езици, като същевременно подканва към взаимодействие между родител и дете , дори ако реакцията е просто бърборене на бебето. Много от същите тези качества се проявяват в начина, по който се обръщаме към нашите домашни любимци – помислете за напевния начин, по който можете да попитате куче дали е много добро и пухкаво момче – което според някои изследователи произтича от подобен инстинкт на болногледач .
Но пеенето на деца или домашни любимци, за разлика от простото говорене, носи различни предимства. Проучванията показват, че бебетата предпочитат майчиното пеене пред речта , като показват по-голяма бдителност, щастие или спокойствие в зависимост от вида на песента . Бебетата също намират пеенето на бащата за силно ангажиращо , особено ако той използва по-висока гласова височина. Тази сила на пеенето изглежда е независима от езика; бебетата ще се отпуснат на приспивна песен на всеки език , дори и да не е техният роден. Въпреки че има по-малко данни за това как човешкото пеене засяга животните, е доказано, че пускането на музика за кучета - особено спокойните ритми на мекия рок и реге - ги прави по-малко тревожнив развъдници. (Моят партньор се опитва да използва тази успокояваща сила, като пее серенади на котките ни, докато викат за сутрешното си хранене; обичаме да мислим, че оценяват „Чуваш ли котенцата да пеят, пеят песните на гладни котки“, вдъхновена от класическа мелодия от Клетниците.)
Пеенето също помага на родителите да се чувстват компетентни и ангажирани с ежедневния труд по отглеждането на деца. Едно надлъжно проучване на майка с недоносено бебе в интензивното отделение например установи, че ежедневното пеене на сина й помага на майката да се свърже с бебето, намалявайки нейните симптоми на следродилна депресия и повишавайки нейното самочувствие, докато се приспособява към нейната родителска роля. И тези песни на грижа, често изпълнявани със забележителна последователност във височината, ритъма и темпото, могат да се превърнат в надеждни и валидиращи скриптове за родителите, за да принудят своите малки в различни режими, като сън или време за игра. „Бебетата са детектори на модели“, казва Елиз Пиаца, професор от университета в Рочестър, която е изучавала комуникацията в ранна детска възраст чрез език и музика. Пиаца ми каза, че пеенето създава обратна връзка, при която удоволствието на бебето мотивира родителите да пеят повече и изгражда увереността на родителите. Човек може да си представи, че измислянето на собствени песни, за да отпразнуват конкретното им дете, може допълнително да даде възможност на родителите. Може да им помогне да осмислят нов човек, който изисква огромно време и енергия, но който не може да говори с тях.