Шофирането е основна предпоставка за нормалната работа на акумулатора. По своето същество той представлява устройство, което съхранява енергия под формата на химически съставки и я освобождава като постоянен ток.
Всеки един от тях съдържа положителен и отрицателен електрод. Те са потопени в електролит. Всичко това се помещава в пластмасова кутия. До тук със съдържанието. Сега ще обърнем внимание на това как работят акумулаторите и влиянието на шофирането върху тях, особено в големите градове, където трафикът е натоварен, а разстоянията са истинско предизвикателство.
Ако потърсите в интернет – Акумулатори, ще откриете множество предложения за евтини и маркови устройства от специализирани сайтове за автомобилни части и консумативи. При нужда от консултация, не се колебайте, а се свържете с специалистите, за да получите ценни насоки за параметрите, за които да следите.
Важно е да знаете, че колкото повече карате, толкова по–зареден ще бъде акумулаторът. Това се случва благодарение на алтернатора. Това е онази част от автомобила, която осигурява електрическата мощност, необходима за работата на двигателя. От нея черпят ток и всички останали системи като парно, климатик, осветление, аларма, радио и т.н.
Какво е алтернатор?
Дори и в покой, колата ни се нуждае от захранване, за да функционира алармата, централното заключване, имобилайзерът, часовникът. По време на движението на автомобила алтернаторът е отговорен за предоставяне на нужната енергия. Именно той презарежда акумулаторната батерия.
Алтернаторът работи на принципа на магнитното поле. Това е изразено чрез медна серпентина, навита около магнитен материал. Така се образува бобина, която се върти по време на работата на двигателя и произвежда електрически ток.
Когато алтернаторът е неизправен
Не е рядкост да объркаме проблеми в алтернатора с изтощен акумулатор. Последният може да не е за смяна, но грешка в неговото презареждане би довело до подобна мисъл. Едно елементарно замерване веднага ще открие виновника за проблемите.
При такава неизправност акумулаторната батерия започва да генерира нужната енергия. В този случай борд компютърът ще ви сигнализира. Ако не разполагате с тази екстра, трудно ще разберете от къде идва проблемът. За съжаление ще установите грешката едва, когато не успеете да запалите колата.
Причина за неприятностите може да се окаже намотката на алтернатора. За да ви служи правилно, тя не трябва да бъде нито разхлабена, нито прекалено стегната.
Ако ви се наложи да избирате нов алтернатор, съобразете неговата мощност. Тя трябва да отговаря на мощността на повредения, за да работи правилно. Самата подмяна не представлява особена трудност. Но при условие, че не сте твърде вещи и не ви се рискува, сервизите ще откликнат веднага.
Може все пак и да пробвате сами, тогава е необходимо е да махнете акумулатора на колата, да отпуснете алтернаторния ремък, да развиете болта и да разкачите кабелите.
Що се отнася до смяната на самия акумулатор, нещата не стоят по–сложно. След като премахнете кората на автомобила, отстранявате и клемите. Първа трябва да бъде тази с отрицателния полюс! След това преминете към положителната клема.
Вадите внимателно и слагате новото приспособление, като свързването става по обратен път. Първо положителната клема, след това отрицателната.
Изпрати на приятел: