Историята на марката Кадилак започва през далечната 1902г. След възникнал спор между Хенри Форд и неговите инвеститори William Murphy и Lemuel Bowen, Форд напуска заедно с ключовите партньори. Murphy и Bowen извикват инженера Henry Leland, за да оцени останките на производствените активи на безпредметната вече Henry Ford Company с цел разпродажба. Вместо това, Leland, убеждава двамата финансисти да продължат производството на моторни превозни средства, но с разработения от самия него едно-цилиндров двигател. Новата фирма, основана през август 1902г., бива наречена 'Кадилак' - на името на френския изследовател Antoine Laumet de La Mothe, sieur de Cadillac - основател на град Детройт през 1701г.
Първите "безконни" автомобили излизат от производствените цехове още през 1902г. Наблягайки на прецизната изработка (както коментира Leland в книгата "Хенри Леланд - Майстор на прецизността"), Кадилак изпреварва бързо конкуренцията благодарение на надеждността и луксозния финиш на свойте автомобили.
Революционните за тогава технологични решения, които Кадилак въвежда, дават силен тласък на целия автомобилен сектор. През 1906г. са масово произведени първите изцяло закрити МПС, а през 1912г. Кадилак оборудва свойте автомобили за първи път в индустрията и с ел. система.
Към днешна дата, Кадилак продължава да бъде технологичния бранд на General Motors.