Шаржовете и колажите на военния министър с торбичките на Билла, които се разпространиха с невъобразима скорост в социалните мрежи преди десетина дни, не успяха да провокират никаква реакция в маркетинг отдела на веригата и въпреки хилядите споделени снимки с логото на супермаркета, там запазиха достолепно мълчание. Разбира се, в мрежата, под снимките на "каракачантичките" имаше съвети в следващите няколко месеца Билла да съкрати рекламния си бюджет, защото брандът е стигнал до всеки по доста непопулярен, но провокативен начин. От Билла обаче продължиха да мълчат. 

За сметка на това, ИКЕА са приели с добра доза чувство за хумор информацията, че инсталацията, с която България се представи на 58-ото биенале по съвременно изкуство във Венеция и съдържа 52 чаши от асортимента на шведската верига, е струвала на държавата 500 000 лева. И са използвали информацията, за да направят реклама на продукта, който вече е символ на съвременото българско изкуство. 

 

Венеция не е близо, но ИКЕА е. Експозицията отваля в 10 часа, е закачливият текст на рекламата. 

Елегантно, но достатъчно ясно.