От гледна точка на разходите е по-изгодно да притежавате някои модели електрически автомобили, най-вече от средния клас, отколкото коли с двигатели с вътрешно горене, предаде ДПА.

Електромобилите от малкия клас обаче не са толкова изгодни за притежателите си, информира браншовата организация. Нейното проучване се основава на данни за разходите, които се налага да правят собствениците на всички модели превозни средства, предлагани на германския пазар.

Освен стойността на горивата или електроенергията, необходима за задвижване на електрическите коли, в проучването са включени и разходите за амортизация, за поддръжка на превозните средства, за данъци и застраховки.

В общия случай електрическите автомобили от средния клас с годишен пробег от около 15 000 км, които се експлоатират от 5 години, излизат малко по-евтино на собствениците си, дори и при много висока цена на електроенергията, от 0,80 евро за киловатчас, сочат данни на германския Съюз на автомобилистите.

При колите от малкия клас обаче сравнението е в полза на тези, които са с двигатели с вътрешно горене. Дори и при цена на електричеството от 0,40 евро за киловатчас, а на горивата - 2 евро за литър, в общия случай те са по-изгодни от електромобилите от същия сегмент.

Германският съюз на автомобилистите отбелязва, че разходите за колите може да варират значително в зависимост от модела им или размера на отстъпките, които се предлагат при продажбата им.