Всеки добър родител иска детето му да няма неприятности, да се учи добре и да постигне големи неща, когато порасне. Макар и да няма точна рецепта, психологически изследвания установиха редица фактори, които предразполагат към успех. Повечето от тях зависят от родителите, съобщи в. "Индипендънт".

Ето общото между родителите на успели деца:

1. Те учат децата си на социални умения. Учени от университета на Пенсилвания и университета "Дюк" проследиха повече от 700 деца от детската градина до 25-годишна възраст и установиха значителна връзка между социалните им умения като малки и успеха им след две десетилетия.

Резултатите им показаха, че тези, които могат по своя инициатива да действат заедно с останалите, които помагат на другите, проявяват разбиране и сами решават проблемите си, е много по-вероятно да завършат колеж и да си намерят работа преди да навършат 25 години, в сравнение с децата с ограничени социални имения. При вторите вероятността да бъдат арестувани, да препиват или да кандидатстват за общинско жилище е много по-голяма.

2. Имат високи очаквания. С данни от национално изследване, обхванало 6600 деца, родени през 2001 г., екип от университета на Калифорния в Лос Анджелис установи, че очакванията, които имат родителите за децата си, имат огромен ефект върху постигнатото от тях. Тези, които искат те да учат в колеж, в крайна сметка успяват да ги насочат натам независимо от доходите и останалите качества.

3. Майките работят. Дъщерите на работещи майки учат повече и е по-вероятно да работят на по-висока длъжност. Те печелят и с 23 процента повече пари от отгледаните от неработещи майки. Синовете на работещите майки пък са по-склонни да помагат в домакинството и отглеждането на децата.

4. Имат по-високо социално-икономическо положение. Според изследване на Станфордския университет колкото по-висок е доходът на родителите, толкова по-високи резултати на тестовете САТ изкарват децата.

5. Имат по-високо образование. Психолози от университета на Мичиган установиха през 2014 г., че децата на завършилите гимназия или колеж майки е по-вероятно да постигнат същото.

6. Учат децата си отрано на математика. През 2007 г. метаанализ на 35 000 деца в предучилищна възраст от САЩ, Канада и Англия показа, че развиването на математически умения от ранна възраст може да е огромно предимство. Способността да смятат предполага не само добри постижения в математиката, но и в четенето.

7. Имат здрава връзка с децата си. Изследване на 243 души, родени в бедни семейства, установи, че тези, на които са обръщали повече внимание през първите три години, са имали по-добър успех в училище и по-добри връзки и постижения през 30-те си години. Под повече внимание учените разбират бързо и адекватно реагиране на сигналите на детето и гарантиране на сигурна база, от която то да изследва света.

8. Те са по-малко стресирани. Според учени от университета в Боулинг грийн времето, което майките прекарват с децата си между 3 и 11-годишна възраст, не може да се използва за прогнозиране на поведението или постиженията в бъдеще. Освен това престараването и стресът на майките може да се отрази лошо върху децата заради психологическото явление емоционално заразяване.

9. Ценят повече усилията, отколкото избягването на провала. Станфордски психолози установиха, че начинът, по който децата и възрастните мислят за успеха, може да предопредели техните постижения. Ако смятат, че всичко се определя от заложбите и условията, те постигат по-малко, отколкото ако приемат предизвикателствата и гледат на неуспеха не като доказателство за лоши заложби, а като тласък за растеж и развитие на способностите.

Още новини - ТУК

TNS.bg