Ново проучване, проведено за Министерството на отбраната, споделя научни доводи във връзка с нарастващото убеждение, че пътниците на авиокомпаниите са изправени пред минимален риск от заразяване с коронавирус, когато летят.

Проучването установи, че рискът от аерозолна дисперсия - предаване на вируса по въздуха - е намален с 99,7% благодарение на високи скорости на обмен на въздух, филтрирана с HEPA рециркулация и вентилация надолу, открити на съвременните струи.

Разследващите разгледаха въздействието на заразен пътник върху други, седнали в същия ред, и тези наблизо в кабините на Boeing 767 и 777. Тези два типа въздухоплавателни средства са широкофункционални, обикновено използвани за полети на дълги разстояния, където се очаква вирусът да се разпространи по-лесно.

Изследването е проведено от екип, включващ членове на United Airlines, Boeing, Университета в Небраска, Националния стратегически изследователски институт и две изследователски фирми.

Проучването е в съответствие с посланието, че авиокомпаниите се опитват да докажат, че HEPA филтрите и високата скорост на въздушния поток в пътническите кабини намаляват риска от зараза на пътниците. Всъщност проучването установи, че замърсяването в изследваното въздухоплавателно средство е по-малко от това, което се открива в домовете.

В повечето самолети скоростта на обмен на въздух е приблизително на всеки три минути и 75% идва от извън самолета, което означава, че само 25% от въздуха в кабината се рециркулира.

„И двата модела 767 и 777 премахват частиците 15 пъти по-бързо от скоростта в дома ви ... и пет до шест пъти по-бързо от препоръчаните спецификации за модерни болнични операционни или изолационни зали за пациенти“, продължи проучването.

Резервациите на авиокомпаниите спаднаха рязко, след като COVID-19 започна да заразява милиони по света с убеждението, че прекарването на часове в самолетите в непосредствена близост до други пътници може лесно да го разпространи.

Превозвачите се опитаха да успокоят притесненията на пътниците и да защитят здравето на членовете на въздушния екипаж, като поискаха всички да носят маски от тази пролет. Освен това няколко авиокомпании, включително Delta и Southwest, са блокирали средните седалки поне през някои празнични дни.