Добре известно е, че ремонтът и поддръжката на кросоувъра е по-скъпа от тази на обикновена кола. И това се отнася както за употребяван, така и са чисто нов автомобил. Затова и собствениците на такива модели трябва да бъдат по-внимателни при тяхната експлоатация, защото това ще им помогне да си спестят доста разходи.
Експертите от изданието ZR посочиха 7 неща, които собственикът на кросоувър задължително трябва да прави, за да удължи ресурса на своите превозно средство. Те не се съобщават от производителите на автомобили, но са много важни и спазването им ще донесе само ползи.
Как да удължим живота на кросоувър :
По-честа смяна на масло
На кросоувърите често се поставят същите двигатели като на леки автомобили. Натоварването им обаче е много по-голямо, тъй като кросоувърът е по-тежък и има по-лоша аеродинамика. В допълнение, двигателят трябва да върти всички колела, които са с по-големи размери. Натоварването се увеличава и когато превозното средство излиза извън пътя.
Заради всичко това предпазването на мотора е много важно, а то става с използването на масло с най-високо качество, което трябва да се сменя по-често от препоръчания от производителя интерввал. Ако кросоувърът се подлага на сериозни натоварания времето за смяна на маслото трябва да се съкрати 1,5-2 пъти.
Добре известно е, че ремонтът и поддръжката на кросоувъра е по-скъпа от тази на обикновена кола. И това се отнася както за употребяван, така и са чисто нов автомобил. Затова и собствениците на такива модели трябва да бъдат по-внимателни при тяхната експлоатация, защото това ще им помогне да си спестят доста разходи.
Експертите от изданието ZR посочиха 7 неща, които собственикът на кросоувър задължително трябва да прави, за да удължи ресурса на своите превозно средство. Те не се съобщават от производителите на автомобили, но са много важни и спазването им ще донесе само ползи.
Използване на качествено гориво
Както стана дума, двигателят на този тип автомобили се подлага на по-сериозни натоварвания. И един от начините задвижващият агрегат да бъде съхранен е използването на висококачествени горива. Факт е, че те излизат по-скъпо на собственика, но пък ще му спестят бъдещи разходи за ремонт, които няма да бъдат никак малки.
Често миене на радиаторите
При шофиране по асфалт температурният режим на двигателя на кросоувъра ще бъде по-висок (заради по-голямо аеродинамично съпротивление и въртенето на допълнителни валове) от този на лек автомобил. Но ако кросоувърът периодично излиза на черни пътища, мръсотията бързо покрива радиаторите за охлаждане на двигателя и скоростната кутия. Това може да доведе до прегряване, а фините защитни мрежи в решетката и бронята само ще влошат ситуацията.
Следователно кросоувърите се нуждаят от по-често и квалифицирано измиване на радиаторите. Трябва да се мият всички радиатори, а не само конденза на климатика, който се вижда отвън през бронята. Радиаторът на двигателя, например, е също толкова мръсен.
Смяна на маслото в скоростната кутия...
При шофиране извън пътя течността в автоматичната скоростна кутия или CVT-трансмисия старее по-бързо. Не толкова заради повишените натоварвания, колкото заради честото приплъзване и прегряване. Следователно работната течност трябва да се сменя по-често, отколкото е предписано в инструкциите. Добре е това да се прави поне веднъж на 45 000 км.
Добре известно е, че ремонтът и поддръжката на кросоувъра е по-скъпа от тази на обикновена кола. И това се отнася както за употребяван, така и са чисто нов автомобил. Затова и собствениците на такива модели трябва да бъдат по-внимателни при тяхната експлоатация, защото това ще им помогне да си спестят доста разходи.
Експертите от изданието ZR посочиха 7 неща, които собственикът на кросоувър задължително трябва да прави, за да удължи ресурса на своите превозно средство. Те не се съобщават от производителите на автомобили, но са много важни и спазването им ще донесе само ползи.
... и в други агрегати на трансмисията
Някои производители не посочват в инструкциите за експлоатация, че е необходима смяна на маслото в редуктора, която задвижва карданния вал, както и в този на задния мост. Маслата в тези агрегати изпитват сериозен стрес, стареят и губят свойствата си. Особено ако кросоувърът често се използва офроуд. Смяната на маслото трябва да се извършва на всеки 45 000 км при работа по добри пътища и веднъж на всеки 30 000 при експлоатация по тежки терени.
Редовен и внимателен преглед на шасито
Шасито на кросоувър, който често напуска асфалта, трябва да се проверява по-често от това на обикновен автомобил. Някои от елементите като лагери, накрайници и шарнири може да бъдат увредени от клони или остри камъни. Спирачните дискове също трябва да бъдат огледани внимателно, а също така и маслените уплътнения, които може да протекат при подлагане на по-сериозни натоварвания извън пътя. А ако те излязат от строя, ремонтът е неизбежен.
Внимателен оглед на каросерията
Извън пътя каросерията на кросоувъра изпитва повишени натоварвания. Тялото, което постоянно се усуква, се „уморява“, като местата на контактно заваряване започват да се разминават. В тези пукнатини влиза влага, а тя води до корозия.
Заради това състоянието на каросерията на кросоувъра трябва да се проверява по-често и, ако е необходимо, да се извърши допълнителна антикорозионна обработка. Деформациите на металната рамка понякога водят до пукнатини в боята - дори и по външните панели на автомобила.
Източник: automedia.bg