Нова интерактивна карта показва 12-те винено-кулинарни дестинации на България. Данните за тях са дигитализирани и достъпни на сайта на Министерството на туризма и са разработени по проект „Сподели България“, който се реализира съвместно с Министерството на земеделието, храните и горите.
Картата дава възможност с един клик на избрана дестинация да се получава информация за туристически атракции, в региона, за типични кулинарни специалитети и виното, характерни за района. Включено е и описание на туристическите забележителности в дестинацията, всяка е отбелязана с точното си географско местоположение. Това може да помогне на туристите по-лесно да намерят тези обекти, които искат да посетят.
Пловдив е един от градовете, които са включени в една от 12-те дестинации, наименована „Западна Тракия“, където участие взимат още Пазарджик, Асеновград, Велинград.
Към всяка от дестинациите има синтезирана информация за това какви вина и традиционни храни могат да бъдат описани в различните обекти. Така за "Западна Тракия" са включени Мавруд от Асеновград, зеленчуци от Долината на Марица, станимашки сърмички и хардало, тракийска оризова баница, трахана, качамак, домашна лютеница и никулденски рибник. Пловдив е представен със Стария град и всички обекти в него, както и с квартала на творческите индустриии Капана.
Плодородната Тракийска низина има хилядолетни традиции в производството на вино. В района около Пазарджик и Пловдив има цял клъстър от винарни, концентрирани около селата Брестовица, Перущица, Кричим. Има и много дестинации за винен туризъм с възможности за отсядане и по-дълъг престой. Регионът около град Пловдив е известен най-вече със сорта Мавруд, който има най-дълбоки традиции в Асеновград.
Винено-кулинарните дестинации са избрани да бъдат 12, за да отговарят на броя на месеците в годината. Те включват 55 общини, на територията на цялата страна, близо 120 туристически забележителности и характерните за всеки регион вино и кулинария, над 80 характерни храни и 12 традиционни вина.
Очакваните ефекти от проекта са допринесе за насърчаването на пътуванията във вътрешността на страната, както и за популяризирането на по-малко познати туристически обекти и атракции. Ще повлияе за повишаване на разпознаваемостта на регионите, ще има положителен ефект върху развитието на редица общини както в областта на туризма, така и за разрастването на местната икономика като цяло. Очакваме инициативата насърчи и развитието на крилата на сезоните и утвърждаване на България като дестинация за четири сезона.