Министерство на културата си има нов главен секретар - Людмила Харизанова. Тя ще изпълнява длъжността временно, до назначаването на постоянен такъв. Харизанова е работила като главен юристконсулт в дирекция „Правнонормативна дейност и публични предприятия“ в МК.

Тя поема поста от Тодор Керанов, който бе отстранен, след като стана ясно, че е съпричастен с избухналия скандал около източването на театрите в Смолян, Пазарджик и Разград.

Според Устройствения правилник на Министерството на културата главният секретар осъществява административното ръководство на общата и специализираната администрация на ведомството, като осигурява организационната връзка между политическия кабинет и административните звена в министерството; организира разпределението на задачите между административните звена в министерството с цел създаване на условия за нормална и ефективна работа на служителите в министерството; осъществява общ контрол за изпълнението на възложените задачи; контролира и отговаря за работата с документите и тяхното съхраняване; ръководи, координира и контролира подготовката на становища на министъра по материали за заседания на Министерския съвет; а с промяна на правилника от 2022 г. и координира и контролира дейностите, свързани с управлението на собствеността, осъществяване на бюджетния процес и финансирането на министерството и на второстепенните разпоредители с бюджет по бюджета на Министерството на културата; изпълнява и други функции и задължения, възложени с нормативен акт или със заповед на министъра.

На практика главният секретар има най-ключовата роля във функционирането на ведомството.

Междувременно от МК обявиха конкурси за директори на Драматично-куклен театър "Константин Величков"-Пазараджик, Театрално-музикален и филхармоничен център-Разград и Родопски драматичен театър "Николай Хайтов"-Смолян, които бяха в епицентъра на скандалите с фиктивни назначения на служители и финансови нарушения, свързани с продуцентски къщи.

Изискванията са да е завършил "Изкуства" или "Хуманитарни науки" и професионално направление "Театрално и филмово изкуство", "Филология", "Музикално и танцово изкуство". Трябва да има четири години професионален опит в съответната област на дейност на държавния културен институт.

Срокът за подаване на документи е 12 май, а датите на самите конкурси тепърва ще бъдат оповестени.

Всички кандидати са длъжни да представят концепция за развитие на институцията, която искат да оглавят. Тя трябва да обхваща целия четиригодишен период на мандата, а за първата година да бъде представен и подробен репертоарен план, възможности за разширяване на зрителската аудитория, анализ и оценка за състоянието на културния институт, кадрово управление и политики за заетост, планиране на съвместни проекти с други културни институти и международни организации, план за представяне на театъра в дигитална среда.