„10 септември е - време за фестивал. Вярвам, че с тазгодишното издание на „Сцена на кръстопът“ ще донесе много на великата ни пловдивска публика“, каза фестивалният директор Кръстю Кръстев на откриващата пресконференция на фестивала „Сцена на кръстопът“.
Тази вечер от 19ч авторитетният форум започва с премиерата на „Без кръв“ Алесандро Барико - копродукция на Драматичен театър „Н. О. Масалитинов“ и Национален театър - Велес. Кръстев започна експозето си с благодарност и припомняне за човека, дал живот на фестивала - големият Стефан Данаилов. После благодари за безценната подкрепа на Обяина Пловдив, Министерство на културата, спонсорите и екипа на фондация „Пловдив 2019“.
„Програмата тази година е много любопитна, ще има 19 представления, премиери на книги, изложби, кръгла маса, уъркшоп, както и ден, в който цялото семейство може да се отдаде на театър и забавни работилници“, каза Кръстев.
Росица Обрешкова, един от двигателите на фестивала се върна емоционално 28 години назад към едно типично за Мастера обаждане: „Обрешкова, идвай в Пловдив да помагаш на фестивала!“
„През този дълъг период някои се изкачиха по небесната стълбица, други ни зарязаха, а трети - като Кръстю Кръстев -, се върнаха в екипа ни. В този важен за фестивала момент, малко преди началото му, искам да изкажа специалните си благодарности към продуцента Ирен Чанкова, защото всеки детайл, всяка важна част и брънка, минава през нея. Радвам се, че тазгодишната програма очертава изключително силно присъствие на извънстолични театри със силни и професионални спектакли. Ще видим мащабния спектакъл на Националния театър на Будапеща, както и на колегите ни от Гърция. Ние сме фестивал на паметта и тази година ще се поклоним пред прекрасната Татяна Лолова и Николай Хайтов. Ще видим някои от „децата“ на СТефан Данаилов в различни спектакли. Ще се запознаем с една руска пиеса, чиито авторки тази година бяха осъдени на 6 години затвор за склоняване към тероризъм. Важно е да им дадем своята подкрепа“, каза Росица Обрешкова.
За съжаление гостуването на украинския театър „ОКО“ отпада, тъй като съпругът на една от актрисите е бил убит при бомбардировките в Лвов.
Още от категорията
Костадин Кисьов за „Старинен Пловдив”: Нехайно управление и некадърни реставрации