Истински град, но сглобен от модули на Лего, ще е една от големите атракции на фестивала за роботика FIRST® LEGO® League, който ще се проведе на 8 юли в зала „Колодрум“. Негови автори са колекционерите от Лего клуба на българските фенове  с 30 активни членове. Обединени от любовта към Лего, те създават свои собствени модели, а на фестивала в Пловдив за първи път ще покажат всички официалнисерии за градове от Lego Modular Buildings и ще дадат възможност на посетителите да управляват влакове.

В експозицията на феновете ще може да се види и съвременна серия, в която популярни картини са изградени с техниката pixel art или с нестандартни сглобки, които наподобяват оригиналните произведения, претворени в Лего.

Фондация „Пловдив 2019“, в партньорство с Център за творческо обучение, Развойният център на SAP в България, Фондация „Работилница за граждански инициативи“, Професионална асоциация за роботика и автоматизация (PARA) и образователният портал „Уча в Пловдив", организират международното състезание по роботика за ученици FIRST® LEGO® LeaguePlovdiv. 24 отбора с ученици от 10 до 16 години, избрани измежду 50 училища от цялата страна, ще премерят сили в състезание с Лего роботи, изпълнявайки мисии. Темата тази година е „Суперсили“ - с акцент върху възобновяемите и традиционните източници на енергия, като мисиите на състезанието са свързани с нея.

Публиката на фестивала ще може да види и презентации на високотехнологични компании и да се включи в лаборатории за иновации и работилници, да разгледа щандове и да наблюдават демонстрации.

В работилницатана Център за творческо обучение участниците посетителите ще получат конкретно предизвикателство и ще имат определено време да открият, създадат и тестват алтернативни решения на проблема, работейки в екипи. Чрез потапяне в процеса, наречен “инженерно проектиране”, учениците ще се запознаят с игровия подход на LEGO® Education, базиран на концепцията “учене чрез преживяване”.

В работилницата за възрастни ще бъде представен методът Improvinn. Той следва конкретни стъпки, при които с помощта на LEGO тухлички се представят бизнес процесите, а със специални карти - текущите проблеми и се търсят иновативни решения. Методът може да се използва както за работещи вече компании, така и за създаването на нови.