Съвместна инициатива на Кинематограф и София филм фест се радва на непрекъснат интерес в социалните мрежи, откакто започна карантината. Разговаряхме с тях, за да научим какво се крие зад всичко това.
Всяка сутрин в 8 ч. създателите на проекта споделят с публиката си по един български късометражен филм. Това става онлайн на kinematograf.bg и то напълно безплатно. Първоначално кампанията няма нищо общо с коронавируса. Тя стартира на 1 март и целта ѝ е качването на един филм дневно до края на най-българския месец.Последвалото развитие на добре познатите ни събития мотивира екипа на Кинематограф да обвържат кампанията си с най-горещата световна тема в момента, превзела всички комуникационни канали и така да привлекат още повече интерес към българското късометражно кино. В момента акцията им върви и за радост на ценителите на жанра е удължена за неопределено време, споделя Plovdiv Time.
По данни на Кинематограф, откакто кампанията е стартирала, привличат по над хиляда нови зрители дневно, които се интересуват от българско кино.
„Сега, когато всички сме си вкъщи и имаме повече време за малките неща в живота, малките филми привличат любопитство и се гледат лесно. Особено добре вървят със сутрешното кафе“, споделят момчетата и допълват, че: „Гледането на филми като че ли отново е на мода“.
Всичко това води до златна възможност за българското късо кино да излезе от нишата си, да прескочи предразсъдъците на много хора и да се порадва на голям интерес. Сред заглавията, предложени от Кинематограф, откриваме много, които са били номинирани или носители на голямата награда за „Най-добър български къс филм“ на София филм фест, както и много други, отличени на десетки световни фестивали.
Освен непосредствения ефект от популяризиране творчеството на някои от най-добрите родни артисти, дългосрочен ефект от Месеца на българското кино е сформирането на ценен архив от най-доброто българско късо кино от последните 30 години. Дотук са публикували 44 филма, но колко ли още има за показване?
Филмите могат да се гледат на тази страница.
Още от категорията
Костадин Кисьов за „Старинен Пловдив”: Нехайно управление и некадърни реставрации