Европейската столица на културата на Голуей 2020 ще пренареди програмата си от събития, които ще се проведат в края на тази година и началото на следващата 2021-а. Това става възможно след споразумението на организаторите с Министерството на културата и партньорите на проекта.
С активна работа с местните и национални културни партньори, с които имат официални договори, от екипа търсят варианти и за представяне на част от програмата в онлайн пространството и дават пример с акцентите, свързани с премиерите на книги.
В контекста на намаляването на финансирането на проекта Съветът на Голуей 2020 е взел решение и за значително намаляване на екипа, пише Plovdivtime.bg
„Пандемията COVID-19 преобрази целия ни живот. Европейска столица на културата-Голуей 2020 не може да бъде имунизирана от тази промяна. Споразумението, постигнато с Министерството на културата ни позволява да очертаем нов път напред. Бъдещата ни работа ще изисква много по-стройна организация и Съветът е изключително разочарован, че няма да можем да задържим всички членове на нашия екип, докато вървим напред. Благодарим им за всеотдайната работа. Заедно с нашите културни партньори ще подготвим програма от събития, макар и по-малко от първоначално предвидените, които да бъдат представени в края на тази и следващата година. Тази програма ще отбележи културната жизненост и блясък на нашия град и окръг, ще вдигне духа на нашата творческа общност и публика и ще остави наследство, с което всички можем да се гордеем “, коментира председателя на борда на Голуей 2020 Артур Лапин.
„С удоволствие днес потвърждавам постоянната си подкрепа за Голуей 2020 и новата програма на Европейската столица на културата, която може да бъде изпълнена в съответствие с насоките за обществено здраве. Това ще гарантира, че много елементи от програмата ще могат да бъдат видени от публиката в Ирландия и в международен план. Важното е, че във време, когато COVID-19 оказва дълбоко влияние върху нашите сектори на изкуствата и културата, възможността за изпълнение на проекти ще бъде подкрепа за творците. За мен е много тъжно, че се налагат съкращения”, коментира и министърът на културата Жозефа Мадиган.
По-рано и другият град домакин на инициативата – Риека, обяви, че свива екипа си с 59 човека и насочва вниманието си към кризисно управление. Да разплаща финализираните проекти и да работи по подготовката на онези, които могат да се проведат след падането на мерките заради пандемията с коронавирус. Решението е взето съвместно с организационния екип, местната власт и Министерството на културата.
Бюджетните средства, планирани за изпълнение на програмата RIJEKA 2020, ще бъдат намалени. Ето защо е изготвен план за управление в кризата с коронавирус, състоящ се от две фази – разплащане и пренасочване към нови дати.
„В контекста на коронавирус кризата през последните няколко седмици усилено работим по реорганизацията и преработката на цялата програма, която подготвихме за 2020 г. Разгледахме няколко сценария и възможности и изготвихме предложение за нов план за изпълнение на проекти, който беше представен на нашите основни партньори. Планираме да продължим с изпълнението на част от програмата в рамка, която ще бъде договорена с нашите стратегически партньори. За съжаление, бяхме принудени да предприемем някои трудни мерки, като намаляване на персонала до минимален брой необходими служители. Надяваме се, че след като са налице условия, ще бъде възможно да ги върнем да работят по проекта”, каза Емина Вишнич, изпълнителен директор на RIJEKA 2020.
Още от категорията
За главата на Тюхе! Кой ще надделее - фондацията или законът?