Анголецът Емануел Кабанга ще бъда част от актьорския кастинг за спектакъла "Ръкомахане в Спокан" от Мартин Макдона на 8 и 9 февруари в Камерната зала на Пловдивския драматичен театър.
"Чували ли сте за Емануел Кабанга? Онова момче от Ангола, което дойде у нас да учи за капитан на кораб, но морето бързо му отесня? Нашумя с клиповете си в Тик-Ток, в които прави пародии на отношенията между майки и синове, и пее "Зеленчуци който не яде" с афро уклон. Е, сега ще го видите и на живо – като Тоби в черната комедия от Макдона, поставена на пловдивска сцена от Елица Йовчева", казват от екипа на театъра.
С това неочаквано и сериозно актьорско превъплъщение екипът на постановката изпълнява изискване на автора – ролята на цветнокож да се изпълнява от истински представител на расата.
Емануел играе дилър на трева, който се забърква в съмнителна история с една човешка ръка. Провокативната пиеса с гаменски език, герои с налудничави мании и обрати, от които като че ли никой от тях не се впечатлява чак толкова, поставя въпросите за расизма, насилието, търсенето на себе си - в света на ъндърграунда, но не само там.
"Актрисата Бистра Окереке ми препоръча Емануел като отговорен човек, с много голям потенциал - разказва режисьорът Елица Йовчева. - В началото съществуваше риск – никой от нас не знаеше как ще се развият нещата и дали ще тръгнат. Но той буквално за седмица направи огромен скок. Бързо възприема и учи. Това е изключително вдъхновяващо за мен и за екипа", казва Елица Йовчева.
Когато режисьорката отправя поканата си, веднага получава отговор "да, съгласен съм, искам". Остава още едно предизвикателство за преодоляване – има сериозна работа по 8 часа на ден. Но целият екип настроил гъвкаво репетициите и той бързо се включил, почти равностойно на професионалните актьори.
"Емануел присъства много натурално и органично в представлението. Това вдъхновява и колегите си, които са с многогодишен опит в театъра и в киното. Докато му помагат, те самите освежават своите сетива и преоткриват някои неща за театъра – например какво е важно за присъствието на сцена", разказва Йовчева и допълва, че "той понякога е като дете, реагира чисто и импулсивно: "Това няма как да е така!". Оспорва режисьорски и актьорски решения: "Не, няма как да е облечен по този начин, той живее на улицата, той е дилър на наркотици... Няма как да прави това или това..." Разсъжденията му са доста адекватни и ни отрезвяват".
Емануел си партнира на сцената с актьорите Добрин Досев, Тодор Дърлянов и Мария Сотирова. Сценографията и костюмите са дело на Александра Йотковска, а музиката - на Светослав Димитров.
Още от категорията
Костадин Кисьов за „Старинен Пловдив”: Нехайно управление и некадърни реставрации