Кантонерът, арестуван за тежката катастрофа на прелеза, при която един загина, а двама бяха тежко ранени получи своята присъда. Припомняме, че Кирил Македонски бе обвинен за това, че е нарушил правилата за експлоатация на съоръженията, като не спрял движението на пътни превозни средства през прелеза и не спуснал бариерите 5 минути преди преминаването на влака и по непредпазливост, в условията на независимо съпричиняване с водача на колата, причинил смъртта на 30 годишен, и средни телесни повреди на още две лица, като деянието е извършено в пияно състояние.
Македонски получи условна присъда в размер на 2 години и 8 месеца с 4 години изпитателен срок. Той е лишен от право да изпълнява длъжността прелезопазач за срок от 4 години.
С присъда се сдоби и водачът на колата-ковчег, в която са пътували жертвата и ранените. Шофьорът на колата бе обвинен за това, че е нарушил правилата за движение и при приближаване към жп прелез не се движел със скорост, която да му позволи при необходимост да спре и да се убеди, че не приближава влак и преминаването е безопасно, като по непредпазливост, в условията на независимо съпричиняване с кантонера, е причинил смъртта на 30-годишен и две средни телесни повреди.
Водачът бе наказан с две години условно, 4 години изпитателен срок и 4 години без книжка.
Както TrafficNews разказа, инцидентът стана на 12 ноември, около 6:30 часа. Осъденият водач и неговият брат тръгнали от Караджово към Асеновград. По пътя те спрели, за да вземат братовчед им . Той седнал зад шофьора и продължили към Асеновград.
Междувременно в 6,32 ч., от жп гара Пловдив към жп гара Асеновград потеглил пътнически влак. Дежурният ръководител на движението уведомил с телефонограма пазачите на прелезите по пътя за заминаването на мотрисата. Македонски бил дежурен. Той получил, телефонограмата, записал я в дневника, но поради употребата на алкохол се залисал и не спуснал бариерата. Влакът се приближил към междугарието и се движел със скорост от 77 км/ч. Машинистът подал продължителен звуков сигнал, като на десетина метра видял, че бариерите на жп прелеза не били спуснати, а пазачът бил навън.
Той забелязал и приближаващия се лек автомобил и веднага натиснал електрическата спирачка, но поради тежестта на композицията, същата не можела да спре на по-малко от 150 метра от момента на задействане на спирачката, според автотехническата експертиза.
Трима са в болница след катастрофата между влак и кола край Асеновград
През това време лекият автомобил приближил към прелеза, като въпреки вдигнатите бариери, водачът не спрял,за да се убеди за приближаването на влак и последвал удар между предната част на автомобила и предната лява част на мотрисата. Колата се завъртяла и се блъснала в стената на прелезопазачницата.
При ударите били ранени водачът на автомобила , брат му и техния братовчед. Те били откарани в болницата, като на 17 ноември братът на шофьора е починал от нараняванията си – тежка черепно-мозъчна травма. Оцелелите получили средни телесни повреди.
По делото е установено, че машинистът е спазил правилата за движение, като дори и да е бил предприел екстрено спиране, нямало как да предотврати удара. Шофьорът на колата управлявал автомобила с 60 км/ч, като не се е съобразил с предупредителните табели за приближаване към жп прелез и не намалил скоростта до 40 км/ч,, за да спре безопасно.