Целият град е тапа! Това вече не учудва никой и започнахме да свикваме със задръстванията из основните булеварди и околовръстните пътища. В Пловдив вече няма „час пик”, защото целият ден е пиков. С падането на първите капки есенен дъжд, движението в града стана още по-бавно, а шофьорите още по изнервени. Какво ще стане при падането и на първия сняг, даже няма смисъл да гадаем.
Тепърва предстои и старта на много ключови за града ремонти по основни артерии и главни булеварди, които още повече ще затапят движението. Едновременно с това Пловдив продължава да расте и да се застроява, а с това и да привлича много повече жители от по-малки населени места. В момента главни булеварди като „Пещерско шосе”, „Христо Ботев”, „Шести септември”, „Гладстон”, „Васил Априлов” и тн. не могат да поемат всичкия поток от автомобили, а това води и до задръствания в съседните, по-малки улички. Разстояния по-малки от километър се взимат за по 20-30 минути, а културата на шофиране още повече допринася за бавното придвижване. Подобна е и ситуацията в целия „Кючук Париж” и „Коматево” и образувалите се нови квартали в тази част на града, където дори още няма развита и изградена инфраструктура. За сметка на това „бетонът изяде зеленината” в тази част на града, а това неминуемо афектира и върху трафика.
За качество на въздуха и намаляване на вредните емисии и евронорми близки до стандартите в Европа е още рано да се говори в Пловдив, но пък плащаме най-високите данъци в България за притежание на МПС.
Тоест излиза, че да си шофьор в Пловдив е граничещо с мазохизъм. Хем си плащаш максимума за това, хем получаваш минимума като удобства. А автомобилите се увеличават, проблемите с градския транспорт се задълбочават, а паркоместата навсякъде намаляват.
Снимка: Фейсбук
Извадихме и някои от най-показателните и интересни коментари от социалните мрежи за движението в Пловдив и образувалите се тапи из целия град:
„Къде да отидат тия коли ? Всички идващи от „Коматево” посока гарата, центъра и „Смирненски” нямат друг маршрут. Същото се отнася и за половината Кючук, казвам половината, защото другата половина е в другата тапа - на бетонния мост. Не КАТ, а управниците ни са виновни, защото не оправят инфраструктурата.”
„Нали искате в града да живеете, защо се оплаквате?”
„Градът няма инфраструктура за толкова коли. На семейство по колко коли има? Постоянно има и преселници от други места, нормално е.”
„Рейсовете са празни, заповядайте.”
„Ами така ще са трафикът и задръстванията и занапред, понеже виждате с какви темпове се застрояват нивите в „Коматево” и „Остромила”. Всичката тази паплач, която се заселва там, също кара автомобили и минава основно през Коматевския възел и бул. "Христо Ботев". Това е положението, хора! Свиквайте с новите реалности...”
„Целият град е леш! Къде ли не се образуват тапи и задръствания! А за светофарите, не ми се приказва , абсолютно безполезни за нарастващия трафик.”
„Докато една кола прави ляв завой пет минути, така ще е „майна”. Сори.”
Още от категорията
Бюджет 2025 превръща държавата в сериозен конкурент на бизнеса във войната за кадри