„Моля ви, нека не влизаме в прекомерна истерия на тема има ли го градския транспорт, или не? Има го в нашето приложение!“, заяви отегчено зам.-кметът по транспорт Савина Петкова на днешната сесия на Общинския съвет.
Изказването й бе по повод скандала, че градският транспорт на Пловдив вече е невидим за „Google maps“. След тежки и дълги питания журналисти разбраха, че автобусите в Пловдив били внедрени за най-ползваното приложение през 2019 година, защото някога, някой бил дал достъп, а оттам оторизирали трети лица да поддържат системата. Това обаче се е променило, отново след сложни прехвърляния на отговорности и информационно затъмнение от Община Пловдив
Вместо зам.-кметът по транспорт да се засрами от цялата ситуация с „Google maps“ , дори да не е по нейна вина, тя влезе в контранастъпление.
"Община Пловдив де юре не е имала договорни отношения с Google Maps. Колега заместник-кмет в предходни години е правил нещо, което е ставало де факто, но не е ставало де юре. Така че ние нямаме прекратени отношения с Google Maps, тъй като де юре не сме имали такива“, заяви спокойно Савина Петкова.
Така тя казва: ние сме изрядни, няма проблем, че сме невидими за „„Google maps“, след като не нарушаваме договорни отношения.
Нещо повече, тя заявява, че Община Пловдив има страхотно приложение, което в реално време може да се проследи кой автобус на коя спирка спира. Отделно имало карти по спирките...по някои от тях.
Ако зам.-кметът по транспорт е влизала някога в приложението в подсекция "Транспорт", поддържано от фирма "Иком", то явно никога не го е ползвала. От смартфон, чрез който всъщност хората гледат кога ще дойде следващият рейс , е абсолютна лотария дали то ще се отвори. Дори това чудо да се случи, информацията е идентична с тази на таблата, а пловдивчани знаят от години, че това е като играта „тука има- тука няма“.
С две думи – това приложение не струва, а и по никакъв начин не кореспондира с приложенията, които са внедрени не само в големите европейски градове, а и в български такива.
Савина Паткова бе права за едно нещо - това далеч не е най-големият проблем на градския транспорт в Пловдив, но добре го щрихова в неговата цялост. Макар сега градският транспорт да изчезва виртуално от картите, то опасността да се ликвидира физически не е толкова далеч.
Първите линии, които Община Пловдив на практика закри са от междуградската транспортна мрежа. Това са до Панагюрище, Старосел и Строево. От ОКТ казаха – няма интерес към тях и няма да ги изпълняваме.
Това обаче може да се прехвърли и към вътрешните линии, защото видимо екипът на Савина Петкова няма решения за проблемите, които предстоят.
След по-малко от 15 дни изтича ултиматумът на кмета, че ще прекрати два от договорите, които обслужват 21 линии. Този ултиматум дори бе закъснял, а тези договори трябваше да се скъсат още в миналия мандат. Тогава обаче липсваше воля за това. С това действие се показва едно - дойде времето, в което превозвачите няма да извиват ръцете на Община Пловдив.
Кметът е на прав път в това отношение, но притеснителното е, че не изглежда по нищо Савина Петкова да има готово решение какво ще прави, ако тези договори бъдат прекратени. Вероятно по подобие на междуградските автобуси – ще се търсят превозвачи едва когато няма кой да изпълнява дадените линии. Това може да накара редица линии да изчезнат не само виртуално и то за дълъг период от време.
Макар зам.-кмет от 4 месеца, Савина Петкова демонстрира самочувствие, а и поведение, все едно е на този пост от няколко мандата. В същото време за всеки един от проблемите тя научва последна…
Всъщност зам.-кметът по транспорт изпълнява редица функции в Община Пловдив – открива семинари на Сдруженията на Общините, награждава учители и ученици по официални събития, а и бърка ашуре на толерантността на празник на мюсюлманската общност.
Видно от кадрите в медиите де факто тя се чувства най-щастлива там, но де юре това не е нейната работа.
Нейната работа е градският транспорт в Пловдив е да удобен и редовен, а превозвачите да изпълняват договорите си, а не да ги оправдава, както често се случва.
Нейната работа е да има ясна политика и визия за развитието на градския транспорт, а не да влиза в безсмислени дебати с шефа на „Екобус -Пловдив“ в Общинския съвет, за да демонстрира нормативни познания.
Нейната работа е градският транспорт в Пловдив да бъде модерен и да присъства във всички възможни приложения в полза на гражданите, да въведе система за електронно таксуване, а не да казва, че това не е чак такъв проблем.
Нейната работа е да изготви и предложи нови наредби за развитието на градския транспорт и паркирането в града, а не да бъде официален гост на събития с пловдивската общественост.
Всъщност пловдивчани вече дори не се надяват на тези неща. Дори в днешния най-горещ ден с температури от 40 градуса по улиците пътуват автобуси без климатици. А ако зам.-кметът по транспорт не може да се пребори втори месец с това, то как да очакваме „модерен, екологичен и удобен градски транспорт“?
Въпросът изглежда е реторичен...
Още от категорията
Бюджет 2025 превръща държавата в сериозен конкурент на бизнеса във войната за кадри