„Защо продължаваме да правим тежки бетонови пътни конструкции, а не черпим опита от Западна Европа? Там подобни съоръжения, като естакади по пътищата са с метални конструкции”, заяви собственикът на Хелиос метал Кирил Василев на вчерашната среща между областния управител и Бизнесът за Пловдив. Той изтъкна като мотиви, че Пловдив е в силно сеизмична зона и поради това заздравяваме допълнително и без това тежките бетонови конструкции.
„Не мислете, че го предлагам, защото правя подобни съоръжения. Аз си взимам парите и като продавам арматурните заготовки за пътищата”, каза Василев.
Не на това мнение обаче бе бившият шеф на Пътното и представител за Пловдив на строителната фирма „ИСА – 2000” Паун Иванов.
Той даде пример със запалилия се влак в Прослав през 2008 година. Тогава в резултат на голямата температура всичко се е стопило, а асфалтът започнал да кипи – бетоновата основа обаче била незасегната от пожара.
В крайна сметка „Бизнесът за Пловдив” и областна управа се разбраха, че най-удачният вариант за естакада над кръговото на пътя Пловдив – Асеновград е да бъде по подобие на надлез Скобелева майка. Очаква се на следващата среща да има и представители на проектантите на пътя, за да се възложи техническото задание за кръговото кръстовище на две нива.
Вижте повече в линковете: