„Не можем да спрем влака през Пловдив! Високоскоростният влак ще мине, защото е част от европейска транспортна мрежа. Не зависи нито от нас, нито от Общината.Това, което можем да направим е да изберем най-удачния начин за преминаването на колите”, заяви Георги Колев на днешната сесия на Общинския съвет.
Дебатите по регулациите на улиците и подробните устройствени планове, нужни за проекта за пробива под Централна гара, продължиха повече от два часа. Решението бе взето, но на практика то не решава нищо.
Преди точката зам.-кметът Розалин Петков заяви, че все още ще има разговори с НКЖИ за проекта, но това предложение трябва да се гласува, за да може да се строи жп трасето между Прослав и гарата.
Въпреки това големите страхове на общинските съветници бяха дали след това гласуване всичко няма да излезе от техните ръце. С други думи гласуват ПУП-а и оттам НКЖИ започва да се строи каквото иска, без да се съобрази с желанието на пловдивски избраници и администрация
След дълго обясняване от страна на администрацията все пак стана ясно, че това решение няма отношение към бутането на Бетонния мост. Опасения имаше, че от НКЖИ искат този проект да се реализира в този му вид, защото е по-скъп и ще се усвоят повече пари – пък в Пловдив да се оправяме,както можем.
Николай Радев и Слави Георгиев казаха в един глас, че каквото и да правим Бетонният мост ще бъде съборен, а години няма да има връзка между „Централен” и „Южен” в тази му част. Въпреки уверенията на администрацията, двамата бяха убедени, че точно това ще се случи.
Все пак стана едно – сегашният проект е напълно неизпълним. Причините - трябва да се бутне Бетонния мост. След това да се направи повдигането на линиите и самият пробив, Община Пловдив да финансира всички пътни връзки, както и да се измести колектор от бул. „Васил Априлов”. Т.е. – поне няколко години оставаме без пробив и мост, разбиваме чисто новите „Руски” и „Васил Априлов”, за да се премести колектора и общинският бюджет поема голяма част от финансирането.
Срещи е имало вчера, ще има и днес, на които ще се търсят други варианти. Савина Петкова обясни, че добрата новина е финансирането на проекта. То не е оперативни програми и позволява гъвкавост и промяна на първоначалните апликационни форми. За да се случи това обаче трябва много бързо да се вземе решение и да се изготвят проектите. Вариантите с три:
1.Бутаме Бетонния мост и се прави пробив под гарата. Едното съоръжение замества другото, но с много неудобства.
2.Започва изграждане на нов надлез, който да замени сегашният мост, който е временно съоръжение, и пробивът отпада
3.Бетонният мост се повдига, за да могат скоростните влакове да минават отдолу. Прави се още една развръзка от него към западната страна бул. „Христо Ботев. Пробивът се прави на принципа на „Модър-Царевец” и по-нататък се реализира проекта, който е заложен в ОУП.
Най-реалистичен към момента е третият вариант. От една страна имаме ситуация „и вълкът сит, и агнето цяло”. Но не е съвсем така. И при първия, и третия вариант няма да има определено време, при което няма да има пътна връзка между Централна гара и Кючука. При първият вариант – докато се изгради пробивът, при втория вариант – докато се повдигне мостът.
Вариант две, при който ще бъде изграден нов надлез, предвижда Бетонният мост да бъде бутнат, когато е готова пътната връзка. Как обаче ще се случи това – към момента е неясно.
Очаквайте подробности от поредната среща между Община Пловдив и НКЖИ днес!
Още от категорията
Бюджет 2025 превръща държавата в сериозен конкурент на бизнеса във войната за кадри