Докато пловдивчани всеки божи ден се жалват от безумния "ефективен градски транспорт" под тепетата, докато наш екип установи черно на бяло, че електронните табла за милиони стават само за подпиране, от ОП „Организация и контрол на транспорта“ се изцепиха: "Качеството на транспортната услуга, предоставена на жителите и гостите на Пловдив, непрекъснато се повишава".
Само не се смейте! Запазете самообладание! Както във вица за чашата, която е наполовина празна или наполовина пълна, и тук става дума за гледна точка.
Да, вярно е, че през последната година "в масовия обществен пътнически транспорт на Община Пловдив са въведени 85 автобуса с екологичен клас на двигателите Евро 6".
Както е вярно обаче, че доста по-голям брой автобуси нямат нищо общо с екологичното, а в определени случаи са по-близо до каменната ера, отколкото до 21-ви век.
Дай боже да е вярно това, което ни съобщиха днес от ОП „ОКТ“: че "предстои новите автобуси да се оборудват с елементи на системата за управление на градския транспорт".
Много по-вярно е обаче, че до този момент - 10 месеца след оня първи април, когато електронните табла трябваше да заработят, огромна част от автобусите не са и чували за тези елементи - затова е разминаването на информацията на таблото за оставащите автобуси по дадена линия и реалното пристигане на самия автобус; затова и за някои автобусни линии все още не се изписва никаква информация.
Според информацията на общинското предприятие "изцяло подменени с нови са превозните средства по линии №16, 44 и 116, обслужвани от фирма „Меритранс – 2002” ЕООД, както и по линии №6 и 99 на „Автотранс – 2000” ООД. Нови автобуси се движат и по автобусни линии №1, 7, 37 и 66, възложени на „Хеброс бус” ООД. Подменен бе и автопаркът, обслужващ линия № 20, изпълнявана от „Пълдин бус” ЕООД. По линии № 9 и 25, обслужвани от „Автобусни превози Пловдив” ЕООД, също са включени нови автобуси."
Браво! Само че по време на наша проверка в рамките на едва 5 минути на спирката на Тримонциум пристигнаха автобуси по шест линии, които изобщо не бяха изписани на таблото. Става дума за автобуси по линиите 9, 99, 26, 1, 20 и 37. Виждате съвпаденията в номерата, нали? В редицата на ония, дето са подменени и всичко им е наред, липсва само автобус номер 26. А другите... дето са в графата "Наша гордост", защо и при тях ситуацията е "тука има, тука нема"?
Впрочем, пишещият тези редове по стечение на обстоятелствата ползва низвергнатия автобус №26. Представяте ли си какво още може да напише?...