"Най- доброто решение на това кръстовище е премахването на левите завои с цел оптимизация на трафика и намаляването на пътно транспортните произшествия. Тази зона е дадена от Пътна полиция, че е с концентрация на ПТП- та, като по този начин ще намалим и пътния травматизъм. Тези направления, левите завои, ще бъдат поети от кръстовището на Чифте баня, което има по-голям капацитет и е светлинно регулирано. То може и да се контролира от Центъра за управление на трафика като сме разигравали редица циклограми, заяви зам. –кметът Тодор Чонов на първата копка на пробива на Водната палата.
Тъй като TrafficNews активно отразява пътно-транспортните произшествия в региона, има наблюдение върху зоните с концентрация на ПТП. Медията не е отразявала тежки произшествия на кръговото кръстовище на Водната. Все пак решихме да поискаме статистика от Пътна полиция за броя катастрофи станали в района на кръговото през последните 5 години.
Какво показват цифрите?
За периода 1 януари 2017 - 11 октомври 2022 на кръстовището на Водната палата са станали общо 36 ПТП та с двама тежко ранени и 13 леко ранени. Годишно на това място стават между 4 и 8 катастрофи.
По-видове най-големия брой катастрофи са тези , в които автомобил се блъска в крайпътно съоръжение, удари отзад при неспазване на дистанция и странични удари при отнемане на предимство. Тежко ранени имаме при сблъсък с предпазна ограда и един ударен велосипедист.
Като причини за произшествията от Пътна полиция посочват несъобразена скорост , неспазване на дистанция, отнемане на предимство и навлизане в съседна лента.
На практика преобладаващият брой произшествия стават в тъмната част на денонощието от водачи , които "пропускат" кръговото кръстовище и се забиват в подлеза или в билборд, или в шадравана.
В този ред на мисли тезата за зона с голяма концентрация на ПТП-та издиша.
Спорният проект цели да превърне кръстовището в съоръжение на две нива, за да пропуска повече автомобили покрай Марица и към центъра на града.
TrafficNews изнесе серия нарушения покрай проекта за пробива на Водната палата. Наред с факта, че вместо да разтовари трафика в града, пробивът ще го натовари, вкарвайки още коли по скоростната отсечка, в която ще се превърне бул. "Марица - юг", тази зона наистина може да се превърне в опасна , заради възможността да се развива по-висока скорост. Най- тежките произшествия стават на големите булеварди, а не на тесните улици, където изпреварването е трудно.
Разширяването и облекчаването на кръстовището ще доведе след себе си допълнителен трафик, което е в противоречие със заявките на управата Пловдив да бъде зелен град, а поречието на Марица в пешеходна зона.
В дългосрочен план този проект обрича центъра на Пловдив на задръствания и мръсен въздух през деня, а вечер вероятно ще го превърне в поредната писта за състезания.