Кола, усукана като парче тел около елекрически стълб, автомобилни части разпръснати на десетки метри, размазан труп на мъж на предната седалка на автомобил. Поредният млад пловдивчанин решил, че ограничението на скоростта в града е само досадна подробност, намери смъртта си на голям пловдивски булевард. 34-годишният Томи Бозвелиев се присъедини към 21-годишния Кристиян Екмекчиян и 22-годишната Теодора Николова, които намериха смъртта си на бул. „Руски“, към 19-годишният Христо Боруков, който загина на „Коматевско шосе“,  И към още десетки, чиито паметни пллочи можем да видим по булевардите в града.

В трагедията има замесена и жена на велосипед, която пресича с колелото на пешеходна пътека, без да слезе от него. Записи от камери в района показват, че водачът преминава с голяма скорост на червено, а колоездачката вероятно стъпва на шосето секунди преди зеления сигнал за пешеходци. Но хондата на Бозвелиев е преминала през кръстовището с  много над 100 км/час . При такава скорост водачът няма почти никаква възможност за реакция при непредвидена ситуация. И резултатът е налице.

Ден по- рано хулиган рита една от полицейските триноги, които засичат нарушители и я изпраща в сервиза за неопределено време.

Всичко това показва абсолютна липса на контрол от страна на полицията и тотална липса на респект от страна гражданите към закона.

Въпреки огромния брой на жертвите по пътищата , (Пловдив е сред първенците в черната класация), „Пътна  полиция“ по никакъв начин не променя методите си работата. МВР продължава да насърчава „статистическата“  борба с пътния травматизъм. Всяка седмица се отчитат резултатите от акциите и проверките на КАТ, които като цифри звучат внушително, но броят на убитите и ранените не намалява. Което означава, че този модел просто не е ефективен. Не работи моделът, в който триногата се слага в храстите на няколко метра от знакът, който ограничава скоростта на 30 км/час и после се хвалим , че сме глобили 200 души , преминали с превишена скорост. Защото няколко часа по-късно на друг булевард се организират ралита, а коли и мотори фучат с по 150 км/ час.

Проверка на TrafficNews показа, че всеки трети сериозен нарушител/засечен да кара с над 50 км/час/  по някакъв начин успява да се измъкне „сух” , без глоба и без му се отнема свидетелството на управление. В същото време стотици водачи , които са се качили на някой от надлезите с 40-50 км/ час получават „честитки”, тъй като са пропуснали, че ограничението там е 30 км/ час и не са видели полицейската кола в шубраците.

Години наред община и полиция на втория най- голям град в България не могат да организират постоянно видеонаблюдение по всички основни пътни артерии в града. Миналата година проучване на УНСС установи , че загубите на държавата от катастрофи през последните 10 години са над 27 милиарда лева. Ако само няколко милиона от тях се вложат в изграждане на система от камери, които да са сертифицирани от МВР, голяма част от тези млади хора може би щяха да са живи. Но очевидно предизборните страсти са далеч по-важни и ще продължим да отчитаме успехи на фона на увеличаващите се некролози по пътищата.