Кола, усукана като парче тел около елекрически стълб, автомобилни части разпръснати на десетки метри, размазан труп на мъж на предната седалка на автомобил. Поредният млад пловдивчанин решил, че ограничението на скоростта в града е само досадна подробност, намери смъртта си на голям пловдивски булевард. 34-годишният Томи Бозвелиев се присъедини към 21-годишния Кристиян Екмекчиян и 22-годишната Теодора Николова, които намериха смъртта си на бул. „Руски“, към 19-годишният Христо Боруков, който загина на „Коматевско шосе“, И към още десетки, чиито паметни пллочи можем да видим по булевардите в града.
В трагедията има замесена и жена на велосипед, която пресича с колелото на пешеходна пътека, без да слезе от него. Записи от камери в района показват, че водачът преминава с голяма скорост на червено, а колоездачката вероятно стъпва на шосето секунди преди зеления сигнал за пешеходци. Но хондата на Бозвелиев е преминала през кръстовището с много над 100 км/час . При такава скорост водачът няма почти никаква възможност за реакция при непредвидена ситуация. И резултатът е налице.
Ден по- рано хулиган рита една от полицейските триноги, които засичат нарушители и я изпраща в сервиза за неопределено време.
Всичко това показва абсолютна липса на контрол от страна на полицията и тотална липса на респект от страна гражданите към закона.
Въпреки огромния брой на жертвите по пътищата , (Пловдив е сред първенците в черната класация), „Пътна полиция“ по никакъв начин не променя методите си работата. МВР продължава да насърчава „статистическата“ борба с пътния травматизъм. Всяка седмица се отчитат резултатите от акциите и проверките на КАТ, които като цифри звучат внушително, но броят на убитите и ранените не намалява. Което означава, че този модел просто не е ефективен. Не работи моделът, в който триногата се слага в храстите на няколко метра от знакът, който ограничава скоростта на 30 км/час и после се хвалим , че сме глобили 200 души , преминали с превишена скорост. Защото няколко часа по-късно на друг булевард се организират ралита, а коли и мотори фучат с по 150 км/ час.
Проверка на TrafficNews показа, че всеки трети сериозен нарушител/засечен да кара с над 50 км/час/ по някакъв начин успява да се измъкне „сух” , без глоба и без му се отнема свидетелството на управление. В същото време стотици водачи , които са се качили на някой от надлезите с 40-50 км/ час получават „честитки”, тъй като са пропуснали, че ограничението там е 30 км/ час и не са видели полицейската кола в шубраците.
Години наред община и полиция на втория най- голям град в България не могат да организират постоянно видеонаблюдение по всички основни пътни артерии в града. Миналата година проучване на УНСС установи , че загубите на държавата от катастрофи през последните 10 години са над 27 милиарда лева. Ако само няколко милиона от тях се вложат в изграждане на система от камери, които да са сертифицирани от МВР, голяма част от тези млади хора може би щяха да са живи. Но очевидно предизборните страсти са далеч по-важни и ще продължим да отчитаме успехи на фона на увеличаващите се некролози по пътищата.
Още от категорията
МВР масово губи дела срещу уволнени служители, но ще лъска имидж през Съюза на българските писатели