Функциите на управлението в една публична организация като Община Пловдив най-общо могат да се дефинират, като съвкупност от действия, които имат една цел – да правят живот на пловдивчани по-добър. За всеки един управленец или политик обичайно има две роли – този, който решава проблеми и развива повереното му звено и този, който не умее. Вторите често намират преждевременно изхода от политическата система, но и има и такива, които успяват да се вкопчат в местата си да оцеляват твърде дълго.
Не обаче те са най-страшните типажи в управлението на една институция. Най-вредни и опасни са тези, които не само не решават проблеми, а създават такива. Те не само не правят по-добър начина на живота на хората, а го изпълват с още повече проблеми.
Един такъв пример е от днес, когато над 400 таксиметрови шофьори разбраха, че в най-добрия случай, те ще могат да упражняват правото си на труд след месец. Всичко това е в резултат на немислим гаф на звеното „Организация и контрол на транспорта”, което е поверено към зам.-кмета Тодор Чонов.
Оказва се, че никой не знае защо от юли месец досега зам.-кметът по транспорт не е подел инициатива за приемането на наредба на Община Пловдив, с която да се регламентира таксиметровата дейност.
Кратка ретроспекция: на 7 юли 2020 година в Държавен вестник е публикувано изменение и допълнение на Закона за автомобилните превози. То влиза от 1 януари 2021, което касае промяна за издаването на удостоверенията за регистрация на таксиметровите шофьори. Те вече се издават от кмета на съответната община или упълномощено от него лице.
Въпреки че са минали повече от 6 месеца от приемането на промените в закона, нито Тодор Чонов, нито някой от неговия екип, се сеща, че трябва да направи промяната в нормативната уредба на Община Пловдив, която да утвърди издаването на разрешителни. Цялата "техническа" работа е за не повече от 20 минути, но е направена чак в деня на протеста.
Вече с влезлия в сила закон таксиметрови шофьори от Пловдив решават да си изкарат въпросните удостоверения, но разбират, че не могат. По-страшното е, че самата Община Пловдив научава в същия момент, че е трябвало да се направи тази промяна в наредбите.
Така 400 души - таксиметрови шофьори остават без разрешително, а изглежда, че скоро няма да могат и да си изкарат. На 22 януари тепърва от ОКТ са качили на сайта на Община Пловдив новия правилник на звеното – денят на протеста на таксиметровите шофьори. Сега то трябва да стои 14 дни на сайта, след това трябва бъде гласувано на сесия на Общинския съвет и още 14 дни, за да влезе в сила. С други думи минимум месец 400 семейства ще стоят без препитание заради абсолютна немарливост.
Къде обаче е Тодор Чонов през цялото време?
Функциите на бившия полицейския шеф в Община Пловдив вече са чисто представителни . Освен времето, в което той се показваше по прессъобщенията на Община Пловдив, като и.д. кмет, с други негови действия едва ли ще се запомни. При всички конфликти в ресора на Тодор Чонов, той изчезва от полезрението на обществото и бута напред шефа на ОКТ Пламен Вълков, който поема всички удари и цялата отговорност.
Ако Тодор Чонов има само представителни функции, то е подходящо да го направят „кмет без портфейл” или шеф на протокола в Община Пловдив. За вече повече от година зам.-кметът по транспорт е всичко друго, но не и да отговаря за транспорта. По-скоро всичките му действия, говорят за безотговорност за поверения му ресор.
Още вчера от TrafficNews пуснахме запитване към Община Пловдви заради конфликта, който назряваше. Сред въпросите ни бяха и защо до този момент тази наредба до този момент не е променена. Шефът на ОКТ Пламен Вълков заяви, че се търси хипотеза, при която таксиметровите шофьори да могат да работят преди приемането на наредбата, като работна група търси възможността за това.
Днешната ситуация е само капка в морето от всички проблеми, които има в транспорта и те не са решени. Вероятно няма и да бъдат, тъй като вече 30% от мандата минаха, а той все още не знае какво се случва в него.
Така 400 шофьори ще останат без препитание за повече от месец, а всичко това ще потъне в колективната безотговорност. Дори и да има виновни, то ще е някой от веригата, зад която Тодор Чонов все по-често се крие. Ако хората, останали без препитание се чудят, откъде да потърсят отговорност – то може да отидат при бившия шеф на пловдивската полиция, който така и не може да влезе в час с новата си длъжност.
Още от категорията
Бюджет 2025 превръща държавата в сериозен конкурент на бизнеса във войната за кадри