Пътният експерт и председател на Управителния съвет на Европейски център за транспортни политики Диана Русинова се включи в казуса на TrafficNews за обратните завои в Пловдив и организацията на движението в града. Тя разкритикува отговор на директора на Главна Дирекция „Национална полиция” - главен комисар Атанас Илков. Това се случва след сигнал на читател на медията ни до Русинова.
Припомняме, че казусът възникна след спор в мрежата по отношение на завиване в обратна посока на кръстовище, тъй като на почти всяко кръстовище в Пловдив е сложен знак Г3 и според много специалисти, това забранява маневрата "завиване в обратна посока". Така се получава, че на практика, ако това се спазва, трябва да обиколиш половината град, за да успееш да завиеш в обратна посока, чрез правене на различни комбинации от леви и десни завои, или да намериш кръгово кръстовище, където да извършиш маневрата.
Според официална позиция в писмо от Главна Дирекция Национална Полиция, на кръстовище е разрешена тази маневра (при наличие на знак Г3), само ако има знак Ж9.
Това обаче на практика противоречи на закона по 2 параграфа:
1. ППЗДвП чл.58 (7) Пътен знак Ж9 указва специално устроени места за завиване в обратна посока извън кръстовища.
2. Знак Ж9 не може да разрешава или забранява маневри, тъй като е от група указателни табели.
3. Видно от точка 1, е забранено поставянето на знак Ж9 в района на кръстовище.
След материалa на TrafficNews казусът сякаш се задълбочи още повече, а в крайна сметка отговорът на въпроса „разрешено ли е завиването в обратна посока в град Пловдив или не?” остана отворен. Никъде по кръстовищата няма знак В23, който го забранява. Също така в ЗДвП е описано къде е забранено завиването в обратна посока и явно се получава неправилно тълкуване на закона и правилника за прилагането му от страна на контролиращия орган.
Ето и цялото писмо от Диана Русинова до директора на Главна Дирекция „Национална полиция”:
Още от категорията
Бюджет 2025 превръща държавата в сериозен конкурент на бизнеса във войната за кадри